לראשונה מזה יותר מעשור: נשיא מדינת ישראל יגיע לחברון

אמירה פוליטית ברורה שצפויה ליצור לא מעט רעש. בעוד כשבועיים יפתח מרכז מבקרים חדש בחברון, כשבטקס ישתתף בין היתר נשיא המדינה ראובן ריבלין. מדובר בביקור ראשון של נשיא בעיר האבות ב-12 השנים האחרונות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/01/15 15:00 א בשבט התשעה

נשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי להגיע בעוד כשבועיים לטקס פתיחת מרכז מבקרים חדש בחברון. מדובר בפעם הראשונה מזה כ-12 שנים בו יגיע אדם המכהן בתפקיד נשיא המדינה לעיר האבות, כשהפעם האחרונה הייתה בעת ביקורו של הנשיא דאז משה קצב בתחילת שנות האלפיים.

בצעד המבטא אמירה פוליטית לא קטנה, יגיע ריבלין לחנוך מרכז מבקרים חדש בחברון שיכלול מוזיאון מחודש ומיצג אור קולי, בו הושקעו מיליוני שקלים. את הטקס ינחה ד"ר אבשלום קור ובנוסף לריבלין יגיע למקום גם הרב הראשי דוד לאו.

מדובר כאמור בפעם הראשונה זה שנים שנשיא מדינת ישראל יגיע לעיר חברון, מכיוון שהנשיא הקודם שמעון פרס נמנע מלהגיע לאזור. לפני כהונתו של קצב הגיע לעיר גם הנשיא עזר ווייצמן.

עם זאת, יש לציין כי ריבלין הגיע לחטיבה המרחבית הר חברון במהלך חג החנוכה האחרון והדליק נרות עם החיילים, כך שלא מדובר בביקור ראשון שלו באזור.

על המהלך צפויה להמתח ביקורת לא מעטה, שכן בעוד עד עתה נמנעו הנשיאים להגיע לעיר הנחשבת בעיני השמאל הישראל כעיר שנויה במחלוקת, עצם הגעתו של ריבלין לחברון מבטאת אמירה לפיה חברון צריכה להישאר בידיים יהודיות. בימין צפויים כמובן לברך על המהלך.

למעשה, רוב מוחלט של האישים בממשלה נמנעים בדרך כלל מלהגיע לחברון, הן בשל הסכנה הבטחונית המסוימת והן בשל דעות פוליטיות כאלו ואחרות. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחשב גם הוא איש הימין לא הגיע בשנים האחרונות לעיר, זאת למעט ביקור ביטחוני בזמן מבצע שובו אחים בחטיבה המרחבית הסמוכה לעיר.

(צילום: דוברות)

דובר הישוב, נעם ארנון אמר כי "עבור מאות אלפי המבקרים הביקור במוזיאון חברון תמיד היה מיוחד ומרגש. כעת יתווסף לחוויה המיצג החדש המיועד לקהל הישראלי הרחב ויכלול חוויה מסוג חדש וטכנולוגיה עדכנית. אנו מאמינים שהרוח של חברון רלוונטית מאז ולתמיד, והיא מעניקה משמעות לכל ישראלי בכל גיל ומכל הגוונים".

יו"ר הנהלת המוזיאון, הרב הלל הורוביץ ציין את חלקה של משפחת פינק שתרמה את רוב המיצג לזכר אב המשפחה, ר' הרשל פינק ז"ל מאנטוורפן בבלגיה: "ר' הרשל היה ניצול שואה ששיקם את חייו והקים משפחה לתפארת, והיה ידיד נאמן וקרוב של היישוב היהודי בחברון. אנו שמחים שזכינו להקים לזכרו מפעל תיירותי-רוחני כביר שיחבר את כל עם ישראל לחברון".