לראשונה יותר מעשור: נשיא המדינה הגיע לביקור בחברון

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ביקר בטקס הקמת מרכז המבקרים החדש בעיר והתייחס גם לאלו שקראו לו להימנע מהביקור

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/02/15 16:45 יג בשבט התשעה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הגיע היום לטקס פתיחת מרכז מבקרים חדש בחברון ובמהלך הביקור סייר גם בקרית ארבע. מדובר בפעם הראשונה מזה כ-12 שנים בו יגיע אדם המכהן בתפקיד נשיא המדינה לעיר האבות, כשהפעם האחרונה הייתה בעת ביקורו של הנשיא לשעבר, משה קצב.

ריבלין שלא חשש להביע אמירה פוליטית על ידי בואו הגיע לחנוך מרכז מבקרים חדש בחברון שכולל מוזיאון מחודש ומיצג אור קולי, בו הושקעו מיליוני שקלים. את הטקס הנחה ד"ר אבשלום קור בנוסף לריבלין הגיע למקום גם הרב הראשי, דוד לאו.

רבלין התייחס לסוגיה הפוליטית בבואו ואמר: "אנחנו נמצאים בזמן בחירות. מותר לנו שלא להסכים, אבל אסור לנו לזלזל. לא בימין ולא בשמאל. אזרחי ישראל ערבים ויהודים ראויים לכבוד. הקמנו כאן מדינה יהודית ודמוקרטית. מדינה המחויבת לעקרונות יהדותה כמו שהיא מחויבת לעקרונות הדמוקרטיים. כולנו שווים ומחויבים לחוק".

הוא סיפר, כי "ארגונים בשמאל ביקשו ממני להחרים את היישוב היהודי בחברון. מהימין, ביקשו ממני עכשיו להחרים את כנס "הארץ" לדמוקרטיה (בגלל השתתפות הקרן החדשה לישראל). לא ביטלתי את הגעתי לחברון כפי שלא אבטל את השתתפותי בכנס הדמוקרטיה של הארץ", הצהיר הנשיא.

ביקורו של ריבלין זכה גם למחאה, מפגינים מטעם מפלגת מר"צ וארגון 'שוברים שתיקה' הגיעו לחברון והפגינו נגד בואו של הנשיא כשלטענתם הציעו לבית הנשיא סיור אלטרנטיבי שימחיש לטענתם את "נתיב הסבל של הפלסטינים בעיר".

מדובר כאמור, בפעם הראשונה זה שנים שנשיא מדינת ישראל הגיע לעיר חברון, מכיוון שהנשיא הקודם שמעון פרס נמנע מלהגיע לאזור. לפני כהונתו של קצב הגיע לעיר גם הנשיא עזר ווייצמן.

עם זאת, יש לציין כי ריבלין הגיע לחטיבה המרחבית הר חברון במהלך חג החנוכה האחרון והדליק נרות עם החיילים, כך שלא מדובר בביקור ראשון שלו באזור.