לראשונה: בתי כנסת משתתפים בתחרות צילום בינלאומית של ויקיפדיה

לראשונה בתחרות הצילום הבינלאומית ´ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת´ המתקיימת ב-40 מדינות, יתבקש הציבור לתעד ולהעלות את 28 בתי הכנסת העתיקים והיפים ביותר בישראל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/09/14 12:26 ד בתשרי התשעה

לראשונה: בתי כנסת משתתפים בתחרות צילום בינלאומית של ויקיפדיה
Berthold Werner P.D, צילום: Berthold Werner P.D

מהם בתי הכנסת העתיקים והיפים ביותר בישראל? לראשונה בתחרות "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת" (Wiki Loves Monuments), תחרות בינלאומית לצילום ותיעוד אתרי מורשת, המתקיימת זו השנה הרביעית ב-40 מדינות ברחבי העולם, ביניהם פקיסטן ועיראק, ושהוגדרה על ידי ספר השיאים של גינס כתחרות הצילום הגדולה בעולם, מתבקש הציבור לתעד בין אתרי המורשת גם את 28 בתי הכנסת העתיקים והיפים בישראל, להעלות לוויקישיתוף תמונות ולנסות לזכות בפרסים במסגרת התחרות בישראל ובתחרות העולמית.

במסגרת התחרות, שהחלה לפני ארבעה ימים ונמשכת כחודש, מוזמן הקהל הרחב להעלות תמונות של אתרי מורשת בישראל ל'ויקישיתוף' - מאגר התמונות וקבצי מדיה החופשי המשמש את ויקיפדיה, ולהשתתף בתחרות נושאת פרסים. ב-4 השנים האחרונות הועלו קרוב למיליון תמונות במסגרת התחרות

התחרות, שהוקמה במטרה להגביר את המודעות לאתרי המורשת וחשיבותם ולהרחיב את מאגר התמונות החופשיות בוויקישיתוף, מרחיבה השנה את נושאי הצילום לתחום הארכיאולוגיה בכלל ובתי הכנסת העתיקים בפרט. בין בתי הכנסת: בית אלפא, כפר נחום, כורזין, קצרין, עין נשוט, כפר ברעם, בית שערים, ציפורי ועוד.

בשנה שעברה צולמו 370,000 תמונות מ - 52 מדינות ברחבי העולם, מתוכן כ- 7,000 תמונות מישראל. האתר המצולם בתחרות בישראל הוא נמל יפו, ולאחריו נמל תל אביב. בשנה שעברה נבחרה למקום הראשון בתחרות הבינלאומית תמונה של אתר מורשת משוויץ.

"בשנים האחרונות הועלו במסגרת התחרות כמיליון תמונות חופשיות לשימוש ללא עלות המציגות אתרי מורשת בישראל ובעולם. אנחנו גאים להמשיך גם השנה במסורת, ולהרחיב את מספר התמונות החופשיות שמציגות את ההיסטוריה ונופיה של ישראל", אומר דרור לין, רכז התחרות.

"רשות העתיקות מקרבת את הארכיאולוגיה אל הציבור בכל האמצעים הטכנולוגיים הזמינים לנו, אומר ד"ר עוזי דהרי, סגן מנהל רשות העתיקות, "אנחנו סקרנים לראות את עתיקות הארץ מזווית הראייה של משתתפי התחרות".