לראשונה בריו: ארד לירדן ג'רבי

הג'ודאית, ירדן ג'רבי, הפכה לראשונה שזוכה במדליה במשחקים האולימפיים שבברזיל. 24 שנה מאז הזכייה של יעל ארד, זוכה אשה במדליה אולימפית

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/08/16 10:08 ו באב התשעו

לראשונה בריו: ארד לירדן ג'רבי
shutterstock, ארכיון, צילום: shutterstock, ארכיון

זה היה קשה אבל בסוף זה הגיע. הג'דאית הישראלי, ירדן ג'רבי, ניצחה אמש את מיקו טאשירו מיפן, זכתה במדליית הארד והפכה לספורטאית הישראלית הראשונה שזוכה במדליה אוליפית בריו 2016.

ג'רבי החלה את יום התחרויות הישר משלב שמינית הגמר בו ניצחה וקיוותה להמשיך את המסע לעבר הזהב. לצערה היא הפסידה ברבע הגמר למריאנה סילבה המקומית בתצוגת שיפוט מעוררת מחלוקת במהלכה לא קיבלה ניקוד שהגיע לה והיה סולל את דרכה לניצחון.

בהמשך ניצחה ג'רבי קרב נוסף ולבסוף התייצבה לקרב על מדליית הארד אותו ניצחה והבטיחה את מקומה על הפודיום. ג'רבי שקיבלה שיחות טלפון מראש הממשלה נתניהו ומנשיא המדינה ריבלין, תיארה את תחושותיה בעקבות הזכיה: "סגרתי את המעגל של כל התקופה הזו. מרגישה שהתעליתי מנטלית. אחרי רבע הגמר הייתי במצב לא טוב. לא אהבתי את הצורה שהברזילאית ניצחה אותי. כל התמיכה מסביב עזרה לי. כישרון זה חלק מאוד קטן מכל העובדה הקשה שאתה עושה, המדליה לא תהיה כבדה לי. היא בדיוק במשקל".

ג'רבי הפכה לספורטאית הישראלית השניה שזוכה במדליה אולימפית מאז זכייתה של יעל ארד בברצלונה 1992 ובכך גם סיימה את בצורת המדליות האולימפיות בת 12 שנה של ענף הג'ודו.בנוסף, הזכיה של ג'רבי תזכה אותה במענק של 250 אלף ש"ח.