לראשונה בצה"ל: מדריכי חי"ר בנים

צה"ל מתאים את עצמו לקצב הגידול ליחידות לוחמות בקרב בני המגזר החרדי. בקרוב את הדרכות החי"ר יעבירו לא רק חיילות אלא גם חיילים

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/12/16 09:27 כ בכסלו התשעז

לראשונה בצה"ל: מדריכי חי"ר בנים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שילוב לוחמים חרדים בצה"ל מביא עמו גם את בשורת השוויון. בצבא החלו להכשיר בנים לתפקידי הדרכות החי"ר, שעד היום היו נתונים לשליטתם הבלעדית של המין הנשי.

במסגרת הסמכתו, נדרש כל לוחם לעבור מספר הדרכות והכשרות בנושאי אמצעי לחימה. מי עד היום לימדו את לוחמי החי"ר העתידיים כיצד מתפעלים מקלעים ומרגמות וכיצד נוהגים על האמרים ונגמ"שים, היו חיילות. בקורס הדרכת החי"ר האחרון, החלו בצה"ל להכשיר גם בנים לתפקיד זה, כשמחצית בחניכי הקורס הם בנים.

(צילום: פלאש 90)

"אף פעם לא היו בנים בקורס הזה", הסביר אתמול קצין בצה"ל. "אנחנו מבינים את החשיבות בכך שכל לוחם יוכל לשמור על אורח חייו בלי שרגשותיו ייפגעו. מכיוון שאנחנו צריכים להכשיר את כל הלוחמים, אנחנו עושים את ההתאמות הנדרשות, ובעזרת המדריכים החדשים נכשיר את הלוחמים הבאים של צה"ל. לפעמים במהלך הכשרה המדריך נדרש להדגים משהו ולהיות קרוב ללוחם, ולפעמים גם לגעת בו, לא בצורה מינית חלילה, כדי להראות ולסייע. זה דבר בעייתי בקרב האוכלוסייה החרדית, ואנחנו רוצים להימנע ממנו".

מדריכי החי"ר החדשים יעבירו את הידע שברשותם ללוחמי גדוד נצח יהודה מחטיבת כפיר, פלוגת 'תומר' מחטיבת גבעתי וכן לפלוגה החרדית החדשה שהוקמה החודש פלוגת 'חץ' בחטיבת הצנחנים