לראשונה בירושלים: ליגת כדורסל לבתי הכנסת

בעיריית ירושלים יזמו הקמת ליגה לקבוצות בתי הכנסת מרחבי הבירה. כ-12 קבוצות כבר נרשמו והמשחקים יצאו לדרכם בעוד כשבועיים

חדשות כיפה אורי פולק 05/05/11 00:00 א באייר התשעא

לראשונה בירושלים: ליגת כדורסל לבתי הכנסת
nbaworldwide, צילום: nbaworldwide

עיריית ירושלים יוזמת הקמת ליגת כדורסל של מתפללי בתי הכנסת בעיר. כל קבוצה של עשרה שחקנים לפחות, המתפללת יחד באותה הקהילה באופן קבוע, יכולה על פי התקנון החדש להשתתף במשחקי הליגה ולהתמודד מול בתי כנסת אחרים בעיר.

כ-60 אלף שקלים מושקעים בליגה החדשה, אשר צפויים לשמש לשכירת המגרשים, רכישת מדים וכדורים ויתר הציוד הלוגיסטי. עד כה משתתפות בליגה כ-12 קבוצות מבתי כנסת שונים, אשר יחולקו לשני בתי בני שש קבוצות כל אחד. הליגה תצא לדרכה ב-25 לחודש מאי. כל משחקי הליגה ישוחקו, כך על פי העירייה, בהיכל הספורט מלחה ובהתאם לתקנון של איגוד הכדורסל העולמי, פיב"א.

בעיריית ירושלים מציינים כי מה שמאפיין את הליגה החדשה, הוא העובדה שמרבית השחקנים הצעירים שכבר נרשמו לקבוצות בתי הכנסת שלהם, משתייכים על פי רוב לאותה עדה. וכך, בליגה החדשה, ישחקו הכורדים נגד המרוקאים והפרסים נגד האשכנזים.

"מאז העלאת הרעיון וקידום הנושא, אנחנו עדים לביקוש חסר תקדים מצד קהילות מתפללים רבות שרוצות להירשם ולהתחרות במסגרת הליגה החדשה", סיפר ל"מעריב" עידו רוזנברג, יועצו של ראש העיריה ניר ברקת. לדבריו, "אין לנו ספק כי המודל הראשוני יהפוך מהר מאוד למסורת. אנו פועלים לבסס את מעמד הספורט בבירה בצורה ייחודית ובשילוב של קודש וחול. נרשמו הרבה חבר'ה צעירים והקבוצות כבר בוחרות שמות ממש מקסימים. אנו נספק את כל החבילה: שופטים, אולם וגם נדאג לקהל שייצג את כל הקהילות. אנחנו מתייחסים לליגה הזו בכל הרצינות הראויה".

"זוהי יוזמה מצויינת, חשוב בשביל הציבור הדתי בירושלים, כי הוא לא מספיק משותף באירועי הספורט המקומיים. זוהי הזדמנות טובה לכולנו לשמור על הכושר וגם מאוד חשוב מבחינת הגיבוש והזהות של בתי הכנסת", אומר אלין קמינצקי, שחקן קבוצת הכדורסל החדשה של בית הכנסת "חומת שמואל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן