לראשונה בגל ההצתות: שני ערבים ישראלים הודו במעשי הצתה

233 שריפות שפרצו בשבוע האחרון. המשטרה הודיע כי בידיה נתונים 24 חשודים בהצתות, מתוכם 18 ערבים. 2 ערבים ישראלים מאום אל פאחם ודיר חנא, הודו בחשדות המיוחסות להם

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/11/16 17:47 כו בחשון התשעז

לראשונה בגל ההצתות: שני ערבים ישראלים הודו במעשי הצתה
דוברות המועצה האזורית מטה בנימין, צילום: דוברות המועצה האזורית מטה בנימין

233 שריפות, 24 עצורים בחשד להצתות, מתוכם 18 ערבים. אלו הנתונים העדכניים שפרסמה משטרת ישראל לאחר שבוע של שריפות וגל הצתות בכל רחבי הארץ.

בנוסף ל-24 המצויים ברגעים אלו במעצר, שוחרררו 13 חשודים נוספים שנעצרו בימים האחרונים. במשטרה דיווחו גם ששניים מהחשודים הודו בהצתות שייחסו להם, אחד מדיר חנא ואחד מאום אל פאחם. בסך הכל קיימים 45 תיקי חקירה פתוחים בחשד להצתות, וחמישה תיקי חקירה נוספים בחשד להסתה בפייסבוק, בתוכם שלושה יהודים.

(צילום: דוברות המועצה האזורית מטה בנימין)

מוקדם יותר ביקר מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, בנווה צוף ואמר לגבי החקירות: "אני לא ידוע להגיד בדיוק כמה מכלל האירועים היו הצתות ואני גם לא רוצה להפריע לפעולות החקירה. אין ספק שמנקודת זמן מסוימת שבא הנושא עלה לכותרות זה הפך להיות גל, כל אחד ראה כמה זה קל ופשוט לביצוע. אני מניח שהאירועים הראשונים היו אירועי רשלנות והיתר הצתות מכוונות אבל אנחנו חוקרים את הדברים בצורה מסודרת".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הודיע הערב (א') כי יפעל לתיקון חקיקה שבמסגרתו ייהרס ביתו של מי שיורשע בהצתת בתים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן