לקקנים, אל תשפילו אותנו ואל תגיעו אל רחוב הקבלן

אחרי ההשפלות החוזרות ונשנות, על מנהיגי הציבור הדתי להבין: אנחנו לא רצויים באוהל האבלים ברחוב הקבלן. ולא, אינכם רשאים להגיע לשם ולהשפיל עד עפר את כבוד המגזר. לפוגעים בנו יש להשיב בכל הכח. דעה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 09/10/13 14:03 ה בחשון התשעד

לקקנים, אל תשפילו אותנו ואל תגיעו אל רחוב הקבלן

מצעד המנהיגים הדתיים-לאומיים שממשיך להגיע לאוהל האבלים ברחוב הקבלן בירושלים, הוא ביזיון גדול למגזר הדתי לאומי, שלא מבין כיצד שוב הוא מוצא עצמו מנוצל על ידי חרדים קיצוניים המבקשים להשפילו בפני ההגמוניה הפוליטית-חרדית.

הרב אלי בן דהן, סגן השר לשירותי דת שהותקף היום כשהגיע לנחם אבלים, ספג קללות ונאצות ואין פוצה פה ומצפצף. אין מי שמוחה נגד, אין מי שפועל נגד הקיצוניים. במקביל כמעט, יש מי שכבר הספיקו להשחית את שלטי ”הבית היהודי“ בירושלים. ויש קשר בין השניים: מפני שהלגיטימציה להשפיל חברי כנסת ורבנים מהמגזר הדתי לאומי, מובילה לאלימות מילולית ומגיעה לידי ונדליזם פוליטי. זה רק עניין של זמן עד לפגיעה פיזית ואף למעלה מכך.

כבודו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל, במקומו מונח. רבבות דתיים לאומיים השתתפו בהלוויתו המפוארת. אמצעי התקשורת הדתיים העלו את זכרו על נס, הזכירו את קורות חייו, הדגישו את חשיבותו המופתית. הוא היה גדול הפוסקים בדורנו. אך האנשים שסביבו, וחלק מהתבטאויותיו, ראויים לכל גינוי - ומכל הלב.

על הציונות הדתית להפסיק להתרפס. הבעת הצער והאבל כבר נאמרה בעל פה, מעל דפי העיתונים ובכל אתרי האינטרנט. לא צריך להגיע לאוהל של אבלים כדי לפגוש באלימות וכדי לבזות ציבור שלם וחשוב - וכל זאת רק בגלל ברית פוליטית בקונסטלציה זמנית.

יתכבדו נא בני משפחת יוסף וינוחמו בבניין ירושלים. אנחנו, הציונות הדתית, נמשיך בדרכנו לזכור ולפעול לעילוי נשמתו והנצחתו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל. בדרכנו - שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. בדרך שיודעת להפריד בין הפוליטיקה לבין העוצמה הרוחנית והתורנית וההלכתית. בדרך בה חשוב לנו להבהיר: איננו סמרטוטים של אף אחד, לא ניתן לאף אחד להשפיל אותנו - ואת המשפילים נכה באגרופי ברזל, בתום השבעה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן