"לפצות ולחזק את גופי התיירות החינוכית ביו״ש"

מנכ"ל אשכולות צחי דיקשטיין פנה לראשי מועצת יש״ע בבקשה להירתם לתמיכה מיוחדת בתיירות החינוכית באזור יהודה ושומרון שסובלת מפגיעה כלכלית קשה בשל המצב הביטחוני

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 21/01/16 12:04 יא בשבט התשעו

"לפצות ולחזק את גופי התיירות החינוכית ביו״ש"
דוברות, צילום: דוברות

בעקבות גל הטרור המתמשך, מנכ"ל ארגון אשכולות - פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית, צחי דיקשטיין, שיגר הבוקר מכתב לראשי מועצת יש"ע ובראשם המנכ"ל שילה אדלר, בבקשה לחזק תקציבית את התיירות החינוכית באזור יהודה ושומרון, זאת בשל פגיעה כלכלית קשה עמה מתמודדים מרכזי הסיור השונים, שסובלים בחודשים האחרונים מירידה משמעותית בכמות ההזמנות ללינה, כנסים ופעילויות שונות, ובעקבותיה ירידה קשה בהכנסות.

במכתבו הוא מדגיש, כי "מאז סוכות האחרון, חווה מדינת ישראל תקופה קשה מלווה באתגרים ביטחוניים מורכבים, שגובה הרוגים ונפגעים. מעבר לפגיעה בנפש, המצב הביטחוני המתמשך גורם לפגיעה כלכלית קשה במפעל התיירות החינוכי בעיקר באזור יהודה ושומרון, כאשר מרכזי הסיור השונים, סובלים מירידה קשה מאוד ברמת ההכנסות - חלקם ברמה של עד 90% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לדאבוננו, מרכז סיור חלקת השדה שבשומרון כבר סגר את שעריו". הוא חותם את המכתב בהדגישו, כי "על מנת שנוכל להעמיד את המרכזים חזרה על הרגליים ולהיערך לקליטת המטיילים חזרה מן הראוי לתת מענה לפיצוי גופי התיירות.

דיקשטיין אמר בנוסף כי "אנו מאמינים כי בשיתוף פעולה של ראשי המועצות, מועצת יש"ע, מקבלי ההחלטות ורשתות החינוך יחד עם מרכזי אשכולות, קבוצות מטיילים יחזרו להתחבר לאווירה המיוחדת של האזור, להתיישבות ולחלוציות".

בתוך בכך וכצעד משלים מנהלי אשכולות - פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית שבאזור יהודה ושומרון שיגרו מכתב לראשי רשתות חינוך מובילות ברחבי הארץ בו נכתב: "בצל גל הטרור המתמשך, אתרי הלינה ביהודה ושומרון שוממים ומאות טיולים מתבטלים. אנו קוראים לכם לחזק את פועלם של מרכזי אשכולות שאמונים על הסיורים באזור, ולעודד את הגופים השונים לקיים סמינריונים, טיולים וכנסים באזור יהודה ושומרון. שיתוף פעולה מצדכם חשוב לחיזוק האחיזה בחבלי ארץ התנ"ך", סיכמו.