"לפני 20 שנה גם ציפי לבני ואני חשבנו ככה"

בתגובה לדברי נתניהו אמר בנט כי זאת תהיה טעות היסטורית להקים מדינה פלסטינית. צחי הנגבי לא התרגש ותלה את דבריו של בנט בפז"מ הקצר שלו בפוליטיקה

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 10/11/15 12:13 כח בחשון התשעו

"לפני 20 שנה גם ציפי לבני ואני חשבנו ככה"
Haim Zach/GPO, צילום: Haim Zach/GPO

בתקופת הבחירות, הבטיחו בליכוד כי יתנגדו למדינה פלסטינית. אך נדמה כי אחרי הבחירות השתנתה האג'נדה בליכוד. אמש (ב') אמר נתניהו לאובמה כי הוא "מחויב לפתרון שתי המדינות", הבוקר המשיך חבר הליכוד, ח"כ צחי הנגבי, קו זה ותקף בחריפות את מפלגת הבית היהודי המתנגדת לעמדה זו.

בראיון לגלי צה"ל, הגיב בנט לדבריו של נתניהו ואמר: "אני סבור שזאת טעות היסטורית (להקים מדינה פלסטינית נ"כ). אני חושב שעוד 100 שנה היסטוריונים יכתבו איך יכול היה להיות שבלב תקופה ג'יהאדיסטית, עם דאעש על הגדרות וחיזבאללה ג'בהת אל-נוסרה וחמאס יש כאלה שעוד מדברים על הזרקת כל הג'יהאד הזה לתוככי ישראל".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צחי הנגבי, הסביר את השינוי בעמדת נתניהו שראש הממשלה מגיע לארה"ב אחרי שקיבל בבחירות האחרונות את אמון הציבור מחדש, וכעת הוא יכול לחזור ולהציג את עמדותיו באופן ברור ונחרץ. נגבי גם התייחס לדבריו של בנט ואמר "זאת האג'נדה של המפלגה שלו, היא גם זכתה, נדמה לי, ל8 מנדטים מתוך 120 זה לגיטימי, ואף אחד לא מצפה שהוא יוותר על האמת שלו, הוא מייצג, גישה לגיטימית בציבוריות הישראלית. גם ציפי לבני וגם אני לפני 20 שנה חשבנו גם כן שזה הדבר הנכון, זה טבעי, אנחנו קיבלנו קצת יותר ראייה מורכבת של המציאות, הוא פחות".