לפיד נגד סמוטריץ': מכר את חיילי צה"ל

ח"כ לפיד תקף את ח"כ סמוטריץ' והאשים אותו שמכר את חיילי צה"ל בתמורה לדרישות סקטוריאליות. סמוטריץ' מצידו, לא נשאר חייב. "הפופוליזם של לפיד לא יודע גבול"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/11/15 14:24 ד בכסלו התשעו

לפיד נגד סמוטריץ': מכר את חיילי צה"ל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ השיב בחריפות להתקפתו של יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, שטען שבעבור דרישותיו של סמוטריץ' "נמכרו" חיילי צה"ל. "הפופוליזם של לפיד לא יודע גבול" תקף סמוטריץ'. "מי שנכשל כישלון טוטאלי כשר האוצר וכל הבטחותיו התנפצו אל סלעי העלייה החדה ביוקר המחיה בתקופת כהונתו, מחלק עכשיו ציונים מבחוץ. מי שהוסיף 600 מיליון ש"ח למשכורות החיילים זה אנחנו. איפה הייתה דאגתו של לפיד לחיילים בשנתיים שבהם הוא כיהן כשר האוצר?" אמר סמוטריץ'.

דבריו של סמוטריץ' כוונו כאמור להתקפתו של לפיד שהכריז הבוקר (ב') כי "בשביל שסמוטריץ' יקבל את שלו, מכרו אתמול בממשלה, וימכרו היום במליאת הכנסת, את לוחמי צה"ל. הם היו צריכים את קולות המפלגות החרדיות בשביל לחלק ביניהם את הכסף, אז הם יבטלו את השוויון בנטל. הם יגידו לחיילי צה"ל: "שיקרנו. לא כולם שווים בפני החוק. לא כולם צריכים להתגייס. אתם שוב הפראיירים".

עוד הוסיף לפיד: "מה אני אגיד לבן שלי כשהוא ייצא שבת? מה אני אגיד לו? שסמוטריץ' מכר אותו? שלנתניהו לא אכפת ממנו? שכחלון הבטיח להילחם בשבילו אבל עכשיו הוא מתחבא? שבוגי, המפקד העליון שלו, מכר אותו בשביל הסכמים קואליציוניים ובשביל הישרדות פוליטית? איך נסתכל לו בעיניים? מה הוא אמור להבין על המדינה שלנו".

לפיד המשיך לחבוט בסמוטריץ' באופן אישי ואמר: "הניצחון הגדול של סמוטריץ' יהיה אחר כך. כי אחר כך יעבור תקציב, שכולו - מההתחלה ועד הסוף - מכירת חיסול של אזרחי המדינה. אני השארתי בשביל אזרחי ישראל המון כסף בקופה. בתקציב שהעברנו הייתה תוספת של עשרה מיליארד שקל לחינוך, ולבריאות ולרווחה. מעל זה היו עוד 9 מיליארד שקל עודפי גביה. ראש אגף תקציבים התראיין ואמר, "אילולא ההסכמים הקואליציוניים, לא היינו צריכים קיצוצים". הם לקחו את הכסף של כולנו, שעבדנו קשה בשבילו, השתמשו בכולו להסכמים הקואליציוניים שלהם במקום לטובת אזרחי ישראל. וזה לא הספיק להם. עכשיו הם הולכים לקיצוץ רוחבי. איפה? בחינוך, בבריאות וברווחה. פעם שלישית שהם הולכים לקיצוץ רוחבי".

בסיום דבריו אמר לפיד, "תקציב הוא הרגע שבו הממשלה מגדירה את סדרי העדיפויות הלאומיים. היום נקבע סדר העדיפויות של ממשלת נתניהו הרביעית. הייתה להם הברירה בין אזרחי ישראל, בין רווחתם, ביטחונם, בריאותם והחינוך של ילדיהם, לבין סמוטריץ'. הם בחרו בסמוטריץ'".

סמוטריץ' שהתייחס מאוחר יותר לדברים אמר: "אנחנו לא מתנצלים על תקציב חברתי וראוי שהעברנו אתמול, תקציב שמשקף סולם ערכים ציוני וחברתי אחר מזה של יאיר לפיד ומצביעיו השבעים".

"הבית היהודי ואני בתוכם נמשיך לעשות כל שביכולתנו לדאוג לכל עם ישראל בזמן שחברי האופוזיציה ימשיכו לצעוק שקרים. לא נתנצל על התקציבים המבורכים שהבאנו לפריפריה, לא נתנצל על התקציבי החינוך המיוחד וגם לא נתנצל על התקציבים ליהודה ושומרון ולציבור הדתי לאומי. זהו התקציב הטוב בעשור האחרון ואני שמח על החלק שהיה לי בהעברתו", סיכם סמוטריץ'.