לפיד נגד החרד"לים: נאבק בכל כוחנו על יישומו של חוק הגיור

את ההתבטאות הזו החרד"לים לא יאהבו. יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד אמר כי יאבק על יישומו של חוק הגיור בכל הכוח. עוד הוא טוען: "המלצתי לשטרן לא להסתפק בהחלטת ממשלה מכיוון שיותר קל לשנות החלטת ממשלה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/03/15 10:54 יב באדר התשעה

לפיד נגד החרד"לים: נאבק בכל כוחנו על יישומו של חוק הגיור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חוק הגיור חוזר לשולחן לקראת הבחירות, והפעם מכיוונו של יו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד, שאמר אתמול בערב (ב') כי הוא מתכוון להיאבק בכל הכוח ליישום חוק הגיור.

בראיון בערוץ 20 אתמול אמר לפיד כי מפלגתו תאבק "בכל כוחנו" על יישומו של חוק הגיור. "אני בזמנו המלצתי לח"כ אלעזר שטרן לא להסתפק בהחלטת ממשלה ולחוקק חוק בכנסת מכיוון שיותר קל לשנות החלטת ממשלה", הוסיף ח"כ לפיד וציין כי הבית היהודי הצביע ברובו בעד חוק הגיור והוא לא רואה סיבה אמיתית לזה שהם ישנו את החלטתם לתמוך", אמר לפיד.

מדובר בהתבטאות לא מפתיעה מצד לפיד, אך כזאת שמציבה את חברי מפלגתו הדתיים באופן בולט וברור בצד הליברלי של הציונות הדתית, מכיוון שאחד הנושאים המהותיים ביותר בציונות הדתית בשנתיים האחרונות היה חוק הגיור, כשהחרד"לים עושים כל שביכולתם לעצור ולבטל את החוק. בסוף השבוע האחרון פרסמו בבית היהודי חוברת בבתי הכנסת, בו הם טענו כי הם לא קידמו את חוק הגיור, אלא קידמו את החלטת הממשלה, על מנת שלא לאפשר קיום גיורים רפורמים וקונסרבטיביים. בעוד הבית היהודי ויחד מתקוטטים מי התנגד יותר לחוק הגיור, אומר לפיד כי מבחינתו חוק הגיור הינו נושא משמעותי מבחינת יש עתיד, וכי הם יאבקו כדי ליישם את החוק.

לפיד נשאל בנוסף לכך מה תעשה מפלגתו אם יבוטל חוק השוויון בנטל והבהיר כי "אם יבטלו את השוויון בנטל כמובן שלא ניכנס לממשלה". לפיד הוסיף כי יש משהו "עצוב ומגוחך בו זמנית" שגם נתניהו וגם בוז'י מבטיחים לחרדים שיבטלו את הסנקציות הפליליות למרות שבחוק אין סנקציות פליליות". הערב מתכוונים ביש עתיד לקיים אירוע מרכזי לציונות הדתית במודיעין, שם ישוחחו הרב שי פירון, עליזה לביא ואלעזר שטרן על נושאי דת ומדינה.