לפיד משיב לחרדים: לא אפגע בעולם התורה, אין שטות גדולה מזו

יו"ר "יש עתיד" מבהיר: "אינני אנטי-דתי, לימוד התורה הוא חלק מהקיום הישראלי ויש לי שני רבנים ברשימה שלי". עם זאת, הוא קובע כי "זה לא יהיה תירוץ לאי-מילוי החובות למדינה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/02/13 16:49 כו בשבט התשעג

לפיד משיב לחרדים: לא אפגע בעולם התורה, אין שטות גדולה מזו
יש עתיד, צילום: יש עתיד

יו“ר מפלגת ”יש עתיד“, יאיר לפיד, מתייחס היום (ד‘) לתגובות שונות שמסרו בימים האחרונים המפלגות החרדיות בראשות ש“ס ויהדות התורה, לפיהן בכוונתו של לפיד לפעול באופן אנטי-דתי ואנטי-חרדי, בין היתר גם בסוגיית השיוויון בנטל.

”המפלגות החרדיות מפיצות במרץ את השמועה שאני זומם לפגוע בעולם התורה. אין שטות גדולה מזו“, כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו, שציין כי ”כל חיי אני קורא ולומד תנ"ך, בעיני לימוד התורה הוא חלק מהקיום הישראלי, בין חברי הכנסת של "יש עתיד" יש שני רבנים“.

לדברי לפיד, ”העובדה שיש אנשים המקדישים ללימוד התורה את רוב חייהם ראויה לכל שבח, ואני אפילו חושב שצריך להכניס את התלמוד כחלק מהחינוך הממלכתי בבתי הספר החילונים“. עם זאת, לפיד מציין כי ”לימוד התורה אינו יכול להפוך לתירוץ לזה שילדים בני 8 לא לומדים מתמטיקה ואנגלית, בני 18 אינם משרתים את מולדתם ובני 28 אינם עובדים לפרנסתם“.

”דוד המלך היה לוחם קרבי, הרמב"ם למד לימודי חול, הרמב"ן ורש"י עבדו - האם המפלגות החרדיות טוענות גם לגביהם שהם פוגעים בעולם התורה?“, תהה לפיד, ”לכל אחד יש זכות ללמוד, אבל הלימוד לא יכול להיות תירוץ לכך שאדם אינו ממלא החובות הבסיסיות ביותר שלו למדינתו, משפחתו ולחברה בה הוא חי“.

עוד טען יו“ר ”יש עתיד“ כי ”יש שבעים פנים לתורה, אז אל תאמינו לאף אחד שטוען בפניכם שהוא הנציג הבלעדי של אלוהי ישראל“.