לפיד: יש עתיד היא המפלגה היחידה שבאמת מייצגת את הציונות הדתית

במכתב לבני הציונות הדתית מנסה יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לשכנע מצביעים פוטנציאליים להצביע עבורו. "יש עתיד היא המפלגה היחידה בה קיים שיתוף אמיתי בין המגזרים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/03/15 15:47 כ באדר התשעה

לפיד: יש עתיד היא המפלגה היחידה שבאמת מייצגת את הציונות הדתית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

השעון מתקתק, ושישה ימים לפני הבחירות, המפלגות עושות הכל, אבל הכל, כדי למשוך את המצביעים הפוטנציאליים למפלגתם. כחלק ממאמצי המטה הציוני דתי במפלגת יש עתיד, יפרסם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מכתב בשבועון מצב הרוח, בו הוא טוען כי בניגוד לתדמית שנדבקה לו, הוא ומפלגתו הם המייצגים האמיתיים של המיינסטרים הציוני דתי.

"דווקא משום ש'יש עתיד' היא לא מפלגה דתית - מגזרית רבים מבני הציונות הדתית מצאו בה בית”, כותב לפיד במכתב. "אלו מבני הציונות הדתית המתונה המבקשים שישראל תמשיך להיות מדינה יהודית ודמוקרטית ומאמינים בהיותה של המדינה בית משותף של כל חלקיה של החברה הישראלית"

"יש עתיד היא המפלגה היחידה בה קיים שיתוף אמיתי בין המגזרים", מוסיף לפיד וכותב. "לא כ"קישוט" השייך למגזר מסוים אלא מתוך תחושת שליחות ובאמצעות יצירת שיח מכבד ועמוק בין השקפות עולם כשהחוט המקשר הוא שמדינת ישראל חייבת להיות יהודית ודמוקרטית”.

לדברי לפיד, היהדות הינה כוח השייך לכולם. “יהדות מגזרית ופלגנית דוחה את הצעירים ופוגעת בעתידנו ובזכותנו על הארץ. אנו רואים ביהדות חוט מקשר שמאפשר לנו לקיים מדינה מערבית במרכזו של המזרח התיכון העוין. יהדות מאירת פנים ששייכת לכל חלקי העם ואין לאף מגזר בעלות עליה".

"אנו מאמינים שהסכם ה'סטטוס קוו', שהיה נחוץ ומתבקש בזמן הקמת המדינה, הפך למחסום בין היהדות לדמוקרטיה ובין החברה הישראלית ליהדותה. עסקנו בעבר בפתיחת הסטטוס קוו ונמשיך להוביל קו לפיו מדינת ישראל חייבת לחלץ את היהדות מאלו שהשתלטו עליה ולהשיבה לעם ישראל כולו", מוסיף לפיד וכותב.

לפיד מבטיח לפעול לצמצום יוקר המחייה, מצוקת הדיור, צמצום הפערים החברתיים וקיום חינוך איכותי, כאינטרס לאומי יהודי ומצהיר כי מדובר ביעד מוסרי. עוד הוא מציין כי יש עתיד פעלו לקידום נושאי דת ומדינה שונים, “חברי הכנסת של 'יש עתיד' הם היחידים שפעלו במהלך הקדנציה האחרונה כדי להפוך את מדינת ישראל למדינה יהודית יותר ודמוקרטית יותר. פעלנו למען חוק הגיור, למען רב ראשי ציוני במדינת ישראל, למען ביטול מרוץ הסמכויות בבואם של בני הזוג להתגרש ובעיקר פעלנו לחלץ את מדינת ישראל מההגמוניה החרדית שצמצמה את היהדות של כולנו לאסופת סעיפים ביורוקרטיים וגרמה למוסדות הדת במדינת ישראל להפוך לכר פורה לג'ובים למקורבים”.

בסיכום המכתב טוען לפיד כי ימשיך "ליהדותה של המדינה ולא רק לדתיותה", מכיוון ש"הגיעה העת להמשיך את השתלבות הציונות הדתית בצבא ובאקדמיה גם מערכת הפוליטית ובהנהגת המדינה. הגיעה העת למנהיגות משלבת ולא מפלגת כי רק כשפועלים יחד מתוך אמונה משותפת ניתן לבנות גשרים. זו הדרך היחידה לגרום למדינת ישראל להיות יהודית ודמוקרטית באותה מידה וטובה יותר לאזרחיה".