לפיד: "אפשר לבנות במעלה אדומים אם נוותר על הבניה מחוץ לגושים"

בכינוס של שדולת ארץ ישראל, שקרא לחדש את הבנייה במעלה אדומים, אמר לפיד כי יש צורך לבנות במעלה אדומים, אך להפסיק את הבנייה בתפוח ויצהר

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 07/03/16 16:34 כז באדר א'

לפיד: "אפשר לבנות במעלה אדומים אם נוותר על הבניה מחוץ לגושים"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שרים, חברי כנסת, ראשי עיריות ומועצות השתתפו היום בכינוס מיוחד של שדולת ארץ ישראל בכנסת בראשות ח״כי יואב קיש (ליכוד) וח״כ בצלאל סמוטריץ (בית יהודי) בקריאה לחדש את הבניה בעיר מעלה אדומים וכן לעצור את הקפאת התכנון בעיר.

ח״כ יאיר לפיד שהשתתף בכינוס אמר כי יש אפשרות להגיע להסכם אם ארה"ב בנוגע לבנייה בגושים: ״אני בעד בניה במעלה אדומים, אבל אנחנו לא בונים מעלה אדומים כי זה יגרום משבר מדיני. אנחנו מדברים עם העולם במונחים של לבנות בכל מקום או לא כלום וזאת טעות. הגושים הם לא אותו הדבר כמו ההתנחלויות המבודדות".

לדבריו של לפיד אפשר לבנות במעלה אדומים אם נוותר על הבניה מחוץ לגושים."תושבי תפוח ויצהר היו צריכים לבא מיוזמתם ולוותר על הבניה אצלם כדי לבנות בעיר, כלל דבר אחר לא הגון כלפי תושבי מעלה אדומים וכלפי תושבי ירושלים הגדולה״.

גם חבר הכנסת עפר שלח הביע תמיכה של בנייה ביישובים מעבר לקו הירוק, אך רק אלו שבגושים הגדולים "ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו מוביל מדיניות שלא מבחינה בין גושים לכל דבר אחר ולכן גם העולם לא עושה הבחנה בין הגושים לכל מקום אחר, ולכן גם בניה לגיטימית לא מקבלת גושפנקא לבניה בגושים״.

יו״ר שדולת א״י ח״כ בצלאל סמוטריץ אמר כי ההשתפות של חברי מפלגת יש עתיד והמחנה הציוני בכינוס, מראה כי יש קונצנזוס רחב לבנייה בגושי ההתיישבות: יש קונצנזוס רחב מאוד על הבניה בעיר מעלה אדומים. יש מחלוקת על גבולות ההקפאה ויש לה השלכות מדיניות. ההקפאה משקפת את ההחלטה היכן נשאר בכל מצב ובכל הסדר. לצערי יש תירוץ שאף פעם זה לא זמן טוב לבנות".

סמוטריץ' טען כי נתניהו מונע את הבנייה במעלה אדומים, ואף ביקש לדחות את הכינוס בשל הגעתו של סגן נשיא ארה"ב "מחר מגיע סגן הנשיא ביידן ואני יכול לחשוף, שראש הממשלה אפילו לחץ לדחות את הכינוס בגלל הביקור שלו. אנחנו מצפים מראש הממשלה לומר מחר לסגן הנשיא ביידן שבמעלה אדומים תמיד יבנו. הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים ונדרוש את הבניה בעיר ללא כל פשרות".

יו״ר שדולת א״י ח״כ יואב קיש: ״הכנס הזה של השדולה עוסקבנושא מאוד ספציפי חידוש הבניה במעלה אדומים. מעלה אדומים היא לב הקונצנזוס הישראלי יהיו כאן דעות שחלקם אולי שונות מאיתנו לגבי שאר חלקי ישראל אבל יש קונצנוזס לגבימעלה אדומים מימין ומשמאל״.