לפיד: אם אהיה ראש ממשלה אחזיר את לימודי הליבה

על העבודות בשבת "אין לי בעיה להיאבק עם החרדים כשצריך אבל זה סיפור על ראש ממשלה ושר שלוקחים 200 אלף איש והופכים אותם לכלי משחק במאבק פוליטי". על הסטטוס קוו: "מישהו בעולם יודע מהו?"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 08/09/16 11:18 ה באלול התשעו

לפיד: אם אהיה ראש ממשלה אחזיר את לימודי הליבה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ח"כ יאיר לפיד נוסק שוב בסקרים וחוזר לאיים על החרדים, "אם אעמוד בראש הממשלה - אחזיר את חובת לימודי הליבה, כתנאי לתקצוב מוסדות" אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל.

"אנחנו צריכים שכל ילד בישראל ילמד מתמטיקה ואנגלית" אמר לפיד "זה לא במקום לימודי תודה, זו לא מלחמה נגד החרדים. בציבור החרדי יש הסכמה רחבה שאין שום סיבה בעולם שילדים במדינת ישראל לא ילמדו מתמטיקה ואנגלית".

בשבועיים האחרונים מתחוללת סערה פוליטית וציבורית בנוגע לעבודות הרכבת בשבת. באופן מפתיע קולו של לפיד לא נשמע כמעט. לפיד אמר לגל"צ כי כן הביע את דעתו, אך היא הייתה כזו שהתקשורת לא הייתה מעוניינת בה. "אין לי בעיה להיאבק עם החרדים כשצריך וכשהם עושים דברים לא טובים. אבל האמת הייתה שזה לא סיפור על דתיים וחילונים זה היה סיפור על ראש ממשלה ושר שלוקחים 200 אלף איש והופכים אותם לכלי משחק במאבק פוליטי ביניהם. אני לא מוכן להיבנות משנאה" אמר לפיד.

לפיד נמנע מהצגת דעה ברורה בסוגייה אך אמר כי בכל ממשלות ישראל נעשו עבודות תשתית בשבת וכך גם ייעשו בעתיד. "אני לא נגד סגירה, אבל AM:PM זאת לא אידיאולוגיה", אמר. בנוגע לשמירה על הסטטוס קוו אמר לפיד "מישהו בעולם יודע מהו הסטטוס קוו? יש בן אדם אחד בישראל שמבין ויודע מהו הסטטוס קוו?".

על פי סקר של מינה צמח ומנו גבע שפורסם בערוץ 2 שפורסם השבוע, לראשונה עוקפת מפלגת "יש עתיד" את הליכוד במספר המנדטים, לפיד זכה ב-24 מנדטים בעוד נתניהו זכה ב-22 בלבד.

לפיד אמר לגלי צה"ל כי עבר מהלך מאז הבחירות הראשונות שלו לכנסת "אחד הדברים שחטאתי בו בהתחלה היה חוסר צניעות. אני עשיתי על עצמי את העבודה הזאת שאומרת 'אתה לא העניין', עם ישראל הוא העניין. גורלי הפוליטי לא חשוב אלא לאן אנחנו מובילים את המדינה".