"לעזוב את הדרום בגלל הטילים? בגוש קטיף לא עזבנו"

לצד יוזמות המבקשות לארח את תושבי הדרום באזור המרכז, קבוצת ירושלמים החליטה לעשות את הדרך ההפוכה ולגייס מזון אותו יעבירו לתושבי הדרום, בקריאה שישארו בבתיהם ולא ינטשו צפונה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 15/11/12 10:47 א בכסלו התשעג

"לעזוב את הדרום בגלל הטילים? בגוש קטיף לא עזבנו"

בעקבות הפעילות הצבאית הנרחבת ברצועת עזה ומטח הטילים הבלתי פוסק על יישובי הדרום, מתגבשות יוזמות רבות לאירוח תושבי הדרום באזור המרכז. קבוצת ירושלמים החליטה דווקא אחרת - ומחר הם יגיעו כדי לשכנע את תושבי הדרום להישאר בביתם.

במשך כל הלילה פעלו אנשי "קרן הצדיק" על שם רבי אריה לוין בירושלים לאיסוף מוצרי מזון וממתקים לתושבי הדרום. בנוסף לכך נאספו עשרות רבות של תנורי חימום זאת בעקבות פניות רבות של כ-1000 משפחות נזקקות המתקשות להתמודד עם החורף. אנשי הקרן עתידים לצאת ביום שישי בבוקר עם חמש טון של מוצרי מזון, חשמל וממתקים ולעבור מדלת אל דלת על מנת בעזרת מתנדבים רבים מרביתם מאגודת הסטודנטים הדתיים על מנת לשכנע את התושבים להישאר בביתם להציע להם סיוע, לחזקם, ולחלק ממתקים לילדים.

"אנחנו לא עוזבים את הבית שלנו", אומר אהרון בן נאה אחד הפעילים שמובילים את היוזמה, "כל הכבוד למי שמארח אבל אם חס ושלום ישלח טילים לתל אביב מה אז נעשה? הרי יש לחמאס טילים כאלה כך שנדידת משפחות בארץ אינה פתרון. דיברנו עם משפחות בדרום ושאלנו מה הם צריכים על מנת להישאר בכדי שנוכל להביא להם בשישי בבוקר. לעזוב בגלל טילים? בגוש קטיף לא עזבו".

אנשי הקרן שפעלו כל הלילה באיסוף מצרכים, פנו אל מספר ראשי עיריות על מנת לשתף פעולה ולקרוא לתושבים שלא לעזבו את הדרום. פעילות זו של אנשי הקרן להשארת משפחות בשטחי מלחמה אינה חדשה להם, גם במבצע "עופרת יצוקה" פנו לארקדי גאידמק על מנת שיזנח את יוזמת אוהל האירוח וישקיע כספים במילוי צרכי התושבים על מנת שיישארו בבתיהם.

אל אנשי הקרן מירושלים יצטרפו חקלאים מהגולן והגליל על מנת לסייע העברת הציוד הרב אל תושבי הדרום. אנשי הקרן מעוניינים להעביר ציוד ומצרכים נוספים ובשעות אלה עושים מאמצים להשיג מצרכים רבים ככל האפשר ואף פנו לחקלאים נוספים לבקשת תרומה של תוצרת חקלאית.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il