למרות ירי הרקטות: ישיבת ההסדר בשדרות תפתח את 'זמן אלול' במועד

מאות רקטות שוגרו בימים האחרונים לעבר יישובי הדרום אך למרות זאת בימים הקרובים צפויים בישיבת שדרות לקלוט את שיעור א' הגדול ביותר שקלטה הישיבה אי פעם. "אנו ממלאים תפקיד היסטורי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/08/14 17:49 ל באב התשעד

למרות ירי הרקטות: ישיבת ההסדר בשדרות תפתח את 'זמן אלול' במועד
איגוד ישיבות ההסדר, צילום: איגוד ישיבות ההסדר

מאות רקטות שוגרו בימים האחרונים לעבר רוב חלקי הארץ, כשאת המאסה העיקרית סופגים יישובי הדרום, ובכללם שדרות. למרות הירי המסיבי צפויים בישיבת שדרות לקלוט בימים הקרובים, כחלק מתחילת זמן אלול, שמתחיל מחר (ד'), א' אלול, מאות תלמידים. למעשה, מדובר ב'שיעור א'' הגדול ביותר שנקלט בישיבה אי פעם.

"התלמידים מגיעים למרות ירי הרקטות ואנחנו מצפים לשיעור א' הגדול אי פעם", מספר הרב דוד פנדל, ראש ישיבת שדרות ל'כיפה'. “ברור שאנחנו פותחים את זמן אלול, ולא רק שפותחים אלא בתחושת שליחות גדולה. אומנם, אנחנו מוגנים כיום לעומת יישובים אחרים כך שזו לא חוכמה גדולה, אך גם כשלא היינו מוגנים פתחנו. החבר'ה מגיעים עם הרבה עוצמה ותחושת שליחות".

לדבריו, “כל הארץ היא חזית. אנחנו מתכוונים לצאת בשבת הקרובה ולעבור מבית לבית בעיר שדרות ולחזק את התושבים. אנחנו בשר מבשרם של התושבים בעיר והרבה מהתושבים מתייחסים לבחורי הישיבה כילדיהם או כנכדיהם".

ומה עם איחולים לשקט? הרב פנדל לא רוצה שקט. “אנחנו רוצים רעש של שופרות של משיח, של חזרה לגוש קטיף. אנחנו חולמים על הרבה דברים אבל לא על שקט. היעד של מדינת ישראל הוא לא שקט אלא הגעה לגאולה. אנחנו כיום ממלאים תפקיד היסטורי. העולם כולו מאוים ואנחנו מבשרים את ביעור הרע. זו משימה היסטורית ולא נרפה ולא נחלש עד שנמלא תפקיד זה. בית המדרש משמיע את הקול הזה".