למרות התנגדות היועמ"ש: 25 חברי כנסת מהליכוד קראו לקדם את חוק ההסדרה

יוזמת החוק ח"כ שולי מועלם: "נתניהו צריך להבין מה קורה אצלו בבית ולמנוע את הריסת עמונה. חוק ההסדרה יאושר בכנסת גם כהצעת חוק פרטית ואם לנתניהו זה לא מתאים, אז שיסדיר את עמונה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 18/09/16 10:46 טו באלול התשעו

למרות התנגדות היועמ"ש: 25 חברי כנסת מהליכוד קראו לקדם את חוק ההסדרה
הלל וידל ממטה המאבק עמונה, צילום: הלל וידל ממטה המאבק עמונה

למרות התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, 25 חברי כנסת מהליכוד, מתוכם תשעה שרים, חתמו על קריאה לחוקק במיידי את חוק ההסדרה על מנת למנוע את פינוי עמונה ולהסדיר את ההתיישבות.

"שרים, סגני השרים וחברי הכנסת מסיעת הליכוד, תומכים בחקיקת חוק ההסדרה, שנועד להסדיר בדרך חוקית את בתי התושבים בעמונה, עפרה, נתיב האבות ובהתיישבות כולה ביהודה ושומרון, ולמנוע עיוות מוסרי, אנושי וחברתי, שייווצר על ידי פינוי של מאות ואלפי משפחות שבנו את ביתן בתמיכה ובסיוע של ממשלות ישראל לדורותיהן: אנו נפעל לקידום החקיקה החשובה והמוסרית הזאת!" נכתב בקריאה שהוציאו חברי הכנסת. הקריאה נחתמה במילים "עוצרים את ההתנתקות השנייה כי תקדים עמונה מסוכן לכולנו".

בין החותמים השר יובל שטייניץ, השר זאב אלקין, השר חיים כ"ץ, השרה גילה גמליאל, השר ישראל כ"ץ; סגני השרים ירון מזוז, איוב קרא, ז'קי לוי ; וחברי הכנסת אמיר אוחנה, נורית קרון, מיקי זהר, אברהם נגוסה, אורן חזן, יואב קיש ועוד

תמיכת חברי הליכוד מגיעה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קבע כבר לפני מספר חודשים כי החוק אינו חוקתי ואמר כי הוא לא יעמוד במבחן בג"ץ ויזיק ליתר ההתיישבות ביהודה ושומרון. ההנחה הייתה כי גם אם החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית הוא יגיע לבג"ץ ושם ייפסל.

את חוק ההסדרה יזמה ח"כ שולי מועלם, החוק היה אמור למנוע הריסת בתים שנבנו בעידוד המדינה. במסגרת ההצעת החוק נאמר כי הקרקע עליה נבנו הבתים תופקע ופיצוי כספי יינתן למוכיחים עליה בעלות. מועלם אמרה אמש כי "למי שתהה אם יש רוב בכנסת לחוק ההסדרה, כדאי שיראה מה קורה בתוך מפלגתו של ראש הממשלה. נתניהו צריך להבין מה קורה אצלו בבית ולמנוע את הריסת עמונה. 25 חברי כנסת מהליכוד אינם רוצים להגיע לבחירות הבאות כאשר חליפתו של ראש הממשלה מכוסה באבק של ישוב יהודי שהוחרב. חוק ההסדרה יאושר בכנסת גם כהצעת חוק פרטית ואם לנתניהו זה לא מתאים, אז שיסדיר את עמונה".

חוק ההסדרה הוקפא בחודשים האחרונים לצורך דיון בפתרון נכסי נפקדים ליישוב עמונה. ביום חמישי האחרון נודע כי המנהל האזרחי דחה את כל הפתרונות שמערבים נכסי נפקדים והדיון אודות חוק ההסדרה פרץ מחדש. נתניהו אמר בעבר כי לא יוכל לתמוך בחוק ההסדרה במידה ומנדלבליט יקבע כי אינו חוקתי.