למרות התנגדות הבית היהודי: הממשלה אישרה את טיוטת הצעת חוק הפונדקאות

חרף התנגדות עזה של הרבנים ובעקבותיהם גם חברי הבית היהודי, אישרה הממשלה את טיוטת הצעת חוק הפונדקאות שתאפשר לחד מיניים להביא לעולם ילדים באמצעות פונדקאות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/06/14 13:38 ג בסיון התשעד

למרות התנגדות הבית היהודי: הממשלה אישרה את טיוטת הצעת חוק הפונדקאות
Shutterstock, צילום: Shutterstock

חרף התנגדות עזה של רבנים וחברי כנסת ציוניים דתיים עברה היום (א') בממשלה טיוטת הצעת חוק הפונדקאות. החוק יאפשר הבאת ילדים לעולם על ידי זוגות חד מיניים, זאת באמצעות אם פונדקאית.

בעוד שבתחילה דרשו רבנים בציונות הדתית, בהם הרב דב ליאור, מחברי הבית היהודי להתפטר מהממשלה בעקבות הניסיונות להעביר את החוק אשר נוגד את ההלכה, לבסוף הודיעו הרבנים כי אין צורך שחברי הבית היהודי יתפטרו.

החוק הוקפא בחודשים האחרונים לאחר ערר שהגיש שר השיכון והבינוי אורי אריאל, חבר וועדת השרים לחקיקה, זאת בעקבות התנגדות הרבנים.

לאחרונה שלח הרב ליאור מכתב לשר אריאל והבהיר כי אין להסיר את הערר מחוק הפונדקאות. "בהתחלה חשבתי לעמוד בתוקף רק על ההיבטים ההלכתיים הטהורים כפי שהרב מנחם בורנשטיין (מכון פועה) הציע, אולם לאחר חשיבה נוספת ועיון בנושא, נראה כי לא יועילו ההגבלות שבחוק". הרב ליאור אף הוסיף כי זה כמו כדור שלג ויוזמי החוק עלולים לומר כי התרנו את החוק עם כל הבעייתיות שבו.

"יש להתנגד באופן גורף לחוק ולא להסיר את הערר שהטלת עליו", מבקש הרב ליאור ומזהיר: "שלא יגידו שנציגי הציבור השומר תורה ומצוות אפשרו קבלתו של החוק או שנתנו את הסכמתם לכך".

גם במכון פוע"ה התנגדו לחוק נחרצות, זאת על אף שבתחילה ניסו למצוא דרך הלכתית למנוע את המשבר. "מכיוון שנוצר חשש שהחוק יעבור בכל מקרה והתוצאות עלול להיות הרות אסון להולדת ילדים שמעמדם ההלכתי יהיה בעייתי ביותר, נתבקשנו על ידי סיעת הבית היהודי לפרט באופן מעשי אילו סעיפים בחוק עלולים לפגוע במעמד הילדים מבחינה הלכתית", אומרים במכון פוע"ה בגילוי דעת שהוציאו. רב המכון, הרב מנחם בורנשטיין אף מבהיר כי על הבית היהודי להתנגד בכל תוקף לחוק המוצע ולא לאפשר לו לעבור.

"אנו עדים בתקופה האחרונה למתקפה תקשורתית, תרבותית ופוליטית חזקה, אשר מטרתה לקעקע את יסודות המשפחה היהודית על ידי עידוד של צורות "משפחתיות" שונות", ציינו במכון והבהירו כי, "כי אנו קוראים לרבנים, לפוליטיקאים, לציבור הרחב ובמיוחד לידידינו, חברי הבית היהודי, לעשות כל מאמץ להפסיק את הקמפיין המחריב את קדושת המשפחה בישראל, ובמקביל ליזום תקנות וחוקים ולדאוג לתקציבים על מנת לעודד הקמת משפחות כפי שהיה נהוג בעם ישראל מדורי דורות".