למרות הפגרה: הכנסת תתכנס לדיון בהסדרת המאחזים

זאת ביוזמת ח"כ דני דנון שגייס לצורך המהלך 25 חברי כנסת. לדבריו, החוק להסדרת המאחזים "יתקן את העיוות שנוצר בבג"ץ וימנע פינוי יהודים מבתיהם"

חדשות כיפה אורי פולק 11/04/12 13:01 יט בניסן התשעב

למרות הפגרה: הכנסת תתכנס לדיון בהסדרת המאחזים
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

מליאת הכנסת תתכנס ביום רביעי בשבוע הבא לישיבת פגרה מיוחדת שתדון בהצעת חוק להסדרת היישוב מגרון, זאת כצעד חריג שהובל ביוזמת ח"כ דני דנון. דנון גייס לצורך העניין 25 חתימות מחברי כנסת, בעקבות פסיקת בג"ץ שדחה את פשרת מגרון ובעקבות פינוי בית המכפלה שבחברון.

הכנסת, המצויה בימים אלה בפגרה, איננה דנה בהצעות חוק פרטיות - אלא אם כן מדובר בעניין חריג הזוכה לתמיכה משמעותית מצד חברי הכנסת. "בג"ץ מנסה למנוע מהממשלה לממש את תפקידה", אמר היום דנון, שציין כי "בכוונתנו למנוע עוד פינוי יהודים מביתם ולא לקבל עוד פסק דין כמו זה של מגרון או פינוי של בית המכפלה".

חוק ההסדרה, אותו מנסים לקדם מספר חברי כנסת מימין, מבקש למנוע פינוי יהודים מבתיהם בכך שייקבע כחוק כי במקרים שקיים חשש שיישוב יהודי בשטחים נבנה על אדמות פרטיות ערביות וקיימת תביעה של הבעלים לפינוי הקרקע - היישוב לא יפונה ובמקום זאת ינתן פיצוי לבעליו.

"שר הביטחון ברק מתייחס להתיישבות ביהודה ושומרון כאילו היתה אקירוב, וחושב שהוא יכול לפנות מתי שהוא רוצה. המחנה הלאומי יבהיר לברק - ההתיישבות זה לא אקירוב!", הוסיף דנון, שציין כי בידי הכנסת הכוח לשנות אחת ולתמיד את הגישה החד צדדית המנחה את בג"ץ בכל נושא ההתיישבות ביהודה ושומרון. "החוק יתקן את העיוות שנוצר בבג"ץ, ימנע תמונות פינוי יהודים מביתם ויעשה צדק עם ההתיישבות ביהודה ושומרון", הדגיש דנון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן