למרות המחאה: חוק המקוואות עבר בוועדת שרים לחקיקה

חוק המקוואות עבר בוועדת שרים לחקיקה וצפוי לעבור בטרומית ביום רביעי. ח"כ שולי מועלם: "חוק המקוואות יקודם אך ורק בהתאם לסיכומים עם הבית היהודי"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 13/03/16 17:16 ג באדר ב'

למרות המחאה: חוק המקוואות עבר בוועדת שרים לחקיקה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חוק המקוואות עבר היום (א') בוועדת שרים לחקיקה, וצפוי לעבור בקריאה טרומית ביום רביעי. החוק של ח"כ משה גפני עליו חתומים חברי יהדות התורה, ש"ס והבית היהודי, אמור להוביל לכך שנשים יטבלו אך ורק על פי הנחיות הרבנות הראשית לישראל, ועל פי הנחיות 'שולחן ערוך'.

ח"כ רחל עזריה אמרה כי למרות שהחוק אמור לעבור בקריאה טרומית ברביעי, הוא יחזור לוועדת שרים לחקיקה ולא יעבור להצבעה בקריאה ראשונה לפני שתתקיים הסכמה קואליציונית בין הסיעות על תנאי טבילה נוחים לנשים, כיוון שהחוק כעת אינו מאפשר לנשים מסויימות לטבול, לדוגמא: נשים שרוצות לטבול לסגולה או לטיפולי פוריות, נשות קבע שיכולות לטבול רק בזמנים מסויימים כשהבעלים שלהן חוזרים הביתה.

עזריה אמרה כי החוק אינו יכול להישאר במתכונתו הנוכחית :"החוק כפי שמנוסח כעת הוא בעייתי ועתיד לפגוע בציבור הטובלות. בשל כך, התעקשתי על התחייבות קואליציונית שהטובלות לא תפגענה ממהלך זה בשום דרך. הוחלט שהחוק יקודם לאחר קריאה טרומית רק בהסכמות פנים קואליציוניות והתחייבות שהטובלות יכולו להמשיך לטבול כפי שנהגו עד כה".

חברת הכנסת עליזה לביא, אמרה כי המקוואות הן רכוש פרטי, והחוק הנוכחי נחשב להצעה מבישה "גם ח"כים מהבית היהודי מצטרפים לגישה הבדלנית והמסתגרת הזו. למרבה האירוניה, גם חברתי, ח"כ שולי מועלם, אישה דתייה, חתומה על החרפה הזאת. שפוגעת בקהל גדול של נשים דתיות, בהן כמובן גם מקהל מצביעיה. אז מהבית היהודי אין מה לצפות".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם אמרה כי במידה והחוק יפגע בנשים הטובלות, היא תתנגד לו :"חוק המקוואות יקודם אך ורק בהתאם לסיכומים עם הבית היהודי. הנהלים שנקבעו כאשר הרב אלי בן דהן כיהן במשרד הדתות חייבים להיטמע והליך החקיקה יתבצע באופן שיאפשר לנו לעקוב ולוודא שזה אכן קורה. בנוסף, מנגנון פיקוח ובקרה על המקוואות והבלניות באמצעות מוקד טלפוני - חייב לקום. הטבילה היא מצווה נשית ועלינו לוודא שאין דברים שיפגעו בפרטיותן ובנוחיותן של הנשים כדי להמשיך ולקיימה. במדיה והתנאים שהצבנו לא יתקיימו, אתנגד לחוק".