למרות המאבק: מתיישבי השומרון אומרים תודה למד"א

לצד המאבק שמוביל ועד מתיישבי השומרון נגד ארגון מד"א, לאור סירובו לפעול באופן רשמי ביהודה ושומרון, שיגר הועד מכתב תודה למתנדבי הארגון אשר "מחזקים הקשר לשומרון"

חדשות כיפה אורי פולק 20/05/12 14:59 כח באייר התשעב

למרות המאבק: מתיישבי השומרון אומרים תודה למד"א
naamanus-cc-by-nd, צילום: naamanus-cc-by-nd

חרף המאבק שמנהל ועד מתיישבי השומרון נגד ארגון מד"א, בשל ההסכם עליו חתם הארגון מול "הצלב האדום" בנוגע לאיסור על הפעלת אמבולנסים ביהודה ושומרון, שיגר היום (א') הועד מכתבי תודה והוקרה ל-2,500 המתנדבים של מד"א באזור המרכז, המגישים עזרה ראשונה גם להתיישבות בשומרון.

במכתב שהעבירו יו"ר הועד בני קצובר ויו"ר המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, מציינים השניים כי "בימים אלו אנו מציינים 45 שנים לשחרור ירושלים ושיבתנו אל שטחי ארץ ישראל בשומרון, בנימין, גוש עציון, חברון ורמת הגולן. העמקת ההתיישבות והיאחזותנו בנחלת אבותינו, במקומות בו צעדו אבות האומה הוא צעד חשוב ומשמעותי בחיזוק הקשר של עם ישראל לארץ ישראל".

לדברי השניים, פעילות מתנדבי מד"א מחזקת את הקשר לשומרון. "ביום חג זה אנו רוצים להודות לכם על פעילותכם המסורה לשלומם וביטחונם של תושבי השומרון", הם כותבים, "בפעולתכם זו, אתם מסייעים לנו להעמיק את הקשר לארצנו ולהודיע קבל עם ועולם כי השומרון הוא נחלתנו וכל ניסיון להעצים את המחלוקות, וההבדלים בין מרכז הארץ לשומרון סופם שיעלו בתוהו".

"אתם, במסירות נפשכם, בהתנדבותכם ובהקדשת זמנכם לשלומם ובריאותם של תושבי השומרון מסייעים לנו להעמיק קשר זה ועל כך נתונה לכם תודתנו והערכתנו הכנה מעומק הלב", נכתב.

בוועד סיפרו כי לצד המאבק אותו הם מנהלים נגד מד"א בחצי השנה האחרונה, הרי שהיה למתיישבים חשוב להביע את הערכתם למתנדבים עצמם, ללא שום קשר לפוליטיקה. "להגיד תודה צריך, ויום שחרור השומרון הוא הזדמנות מצוינת", ציין קצובר, שטען כי "אין מחלוקת שבסופו של דבר אחרי הכל מד"א הוא ארגון חשוב ופעילותו משמעותית וצריך ללמוד להגיד תודה על מה שמגיע ולהיאבק בעיקר בדרג המנהלי שמסב נזק לעם ישראל ולארץ ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן