למרות ההקפאה: היישוב יקיר קיבל אישור תכנון בנייה

ביישוב יקיר שבשומרון חגגו 35 שנים להיווסדו, וקיבלו אישור חתום לתכנית המתאר. רב היישוב: "המשמעות היא שיש לנו בעלות על הארץ"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 26/01/16 11:42 טז בשבט התשעו

למרות ההקפאה: היישוב יקיר קיבל אישור תכנון בנייה
Ryan Rodrick Beiler / Shutterstock.com, צילום: Ryan Rodrick Beiler / Shutterstock.com

לאחר סערת פינוי בתי המריבה בחברון והדיבורים הממושכים על ההקפאה בבנייה, אמש חגגו ביישוב יקיר 35 שנה להיווסדו וכן קיבלו אישור רשמי לתכנית מתאר שתרחיב את בנייתו.

אישור זה מצטרף לאישורי תכנון מתאר לתוקף, שהתקבלו בחודשיים האחרונים בכל רחבי יו"ש זמן קצר לאחר רצח בני משפחת הנקין הי"ד, ולאחר הקמת אוהל מחאה גדול שמחה נגד ההקפאה. בין השאר פורסמו בכלי התקשורת בתקופה זו, אישורים לתוקף של תכניות המתאר של הישובים איתמר, יקיר, שבות רחל, סנסנה וישובים נוספים.

רב הישוב יקיר, הרב אהרן כהן אמר, כי היישוב מחכה לאישור זה כבר 30 שנה: "לא סתם לקח כ"כ הרבה זמן לקבל את האישור הזה. יש לכך משמעות עמוקה. המשמעות היא שיש לנו בעלות על הארץ. וזה לא דבר פשוט. ועל כך נאמר: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן הוסיף כי הישוב הוא מופת ודוגמא להתיישבות כולה "אנו כאן בשומרון בשליחות היסטורית. אנו זוכים לבנות את השומרון, ובע"ה נזכה להקים עוד ישובים חדשים ולהגדיל את תנופת ההתיישבות".

בנוגע לאישורי הבנייה שהתקבלו ביהודה ושומרון בחודשיים האחרונים, מאז תחילת גל הטרור הנוכחי, אמר דגן, כי הדבר מעודד אך אינו מספק: "ישנם ישובים שלמים ביו"ש הסובלים מקפאון ומחנק תכנוני. ישובים הנאלצים לשלוח את בניהם למקומות אחרים. משום שהמדינה חונקת את הישובים ולא מאפשרת בנייה משיקולים פוליטיים ולא משיקולים הרלוונטים לתושבים עצמם. אנחנו פה בזכות ולא בחסד. נעשה את תפקידנו - בניה, קהילה למופת והתיישבות".