למרות הביקורת נגד "אפרת", הרבנים הראשיים קוראים לסייע לאגודה

הביקורת נגד אגודת "אפרת" הפועלת נגד הפלות בישראל לא הניאה את הרבנים הראשיים מלקרוא לתמיכה בה. "ראוי לשאת על נס את פועלה המבורך של האגודה נגד הפלות", כתבו הרבנים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/01/13 16:19 כ בטבת התשעג

למרות הביקורת נגד "אפרת", הרבנים הראשיים קוראים לסייע לאגודה
cc-by-יורם שורק, צילום: cc-by-יורם שורק

חרף הביקורת הציבורית שהתעוררה באחרונה נגד אגודת ”אפרת“ הפועלת נגד הפלות, מתגייסים הרבנים הראשיים לישראל בתמיכה בעמותה, בקריאה לציבור לעסוק בשבת פרשת ”שמות“ ב“איסור החמור של הרג עוברים במעי אמם“.

כזכור, בחודשים האחרונים התעורר גל ביקורת נגד אגודת ”אפרת“. לפני כחודשיים עלתה האגודה לכותרות, בעקבות פרשת הנער רז אטיאס, שאיים להרוג את חברתו ולהתאבד, ונורה לבסוף בידי שוטרים. החקירה העלתה כי חברתו, בת ה-17, היתה בשלבי הריון ראשונים ועקב כך נקלעו השניים למצוקה נפשית. כמה ימים לפני כן אושפזה הנערה בבית חולים בשל כאבי בטן ושם פגשה באישה או במספר נשים שדחקו בה לפנות ל"אפרת" ולהימנע מהפלה.

("הוכח שפעילות העמותה מצילה נפשות", הרב מצגר. צילום: יחצ)

הרבנות הראשית לא התרגשה מהביקורת נגד ”אפרת“, וכבשנים קודמות ממשיכה לתמוך באגודה. ”על פי הנתונים האחרונים של משרד הבריאות, ב-20 השנים האחרונות חלה ירידה של 21 אחוזים במספר ההפלות בישראל, כאשר הירידה המשמעותית ביותר היתה ב-5 השנים האחרונות (8 אחוזים). לב מי לא יחרד למשמע הנתונים הללו, ומלבד חומרת העוון בזה, עוד יש בכך עיכוב הגאולה“, כתבו הרבנים הראשיים לישראל, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, באגרת שהופצה היום.

הרבנים הראשיים ציינו כי ”כדי להמשיך ולפעול להורדת מספר ההפלות, יש להביא בפני הציבור הרחב את החומרה הרבה הקיימת במעשה של קטל עוברים שהוא כרצח נפשות ממש“. ברבנות קראו לרבני הקהילות לעסוק בחומרת איסור ההפלה והדגישו כי ”ראוי לשאת על נס את פעלה המבורך של אגודת "אפרת" בענין זה“.

זאת ועוד, ברבנות החליטו כי מחלקות הנישואין במועצות הדתיות ימשיכו לחלק את החוברת "לקראת נישואין מאושרים", שיוצאת לאור על ידי ”אפרת“, לכל זוג העומד להינשא. ”החוברת מחולקת כבר במשך למעלה מ-25 שנה, ולאחר שעמדנו על חשיבותה ונחיצותה הרבה, אנו קוראים להמשיך ולחלקה“, הדגישו הרבנים הראשיים.

עוד דרשו ברבנות הראשית כי ”כל רב המקיים כינוס בנושא הפלות או ילודה או פועל בנושא זה בכל צורה שהיא, יתייעץ עם ד"ר אלי שוסהיים כאיש המקצועי המומחה לתחום זה, לאחר שהוכח שהדבר מציל נפשות ממש“. ד“ר שוסהיים, נזכיר, הוא יו“ר ”אפרת“.