למעלה מ-30,000 משתתפים בצעדת "ריקודגלים" בירושלים

הצעדה עברה בשקט יחסי למעט עימותים בין חלק מהצועדים היהודיים לבין תושבים ערבים באזור שער שכם. המשטרה עצרה שניים מהצועדים לאחר שהשמיעו קריאות גזעניות

חדשות כיפה אורי פולק 20/05/12 20:59 כח באייר התשעב

למעלה מ-30,000 משתתפים בצעדת "ריקודגלים" בירושלים
יחצ, צילום: יחצ

למעלה מ-30,000 בני אדם השתתפו היום (א') בצעדת "ריקודגלים" המסורתית, שהסתיימה בעצרת המונים ברחבת הכותל המערבי. הצעדה החלה ברחוב קינג ג'ורג' בעיר ועברה גם ברובע המוסלמי, שם נרשמו מספר עימותים בין הצועדים לבין פעילי שמאל ותושבים פלסטיניים.

המשטרה, שנכחה במקום בכוחות מתוגברים, עצרה שישה בני אדם במהלך הצעדה: שני יהודים נעצרו לאחר שהשמיעו קריאות גנאי גזעניות וארבעה ערבים נעצרו לאחר שיידו חפצים ונחשדו בתקיפה של הצועדים.

שיאם של העימותים נשמעו בשער שכם. מאות צעירים יהודיים התגודדו במקום ומיעוטם קראו קריאות גנאי כמו "ייבנה המקדש, יישרף המסגד", "מוות לערבים" ו"מוחמד חזיר". ברחוב הנביאים פזרה משטרה הפגנת פעילי שמאל שלא קיבלה אישור מראש. ההפגנה פונתה בכוח לאחר שפעילי ימין התעמתו עם המפגינים והופרדו מהם על ידי המשטרה.

בשנה שעברה נרשמו עימותים כבדים במהלך הצעדה, כש-24 צעירים, יהודים וערבים נעצרו במהלכה בשל אלימות וקריאות להסתה.

הצעדה השנה התקיימה במסלולה המקובל בזכות התערבותו של הרב חיים דרוקמן, אשר התחייב בשם המארגנים בפני המשטרה כי הצעדה תעבור ללא עימותים.

גם מזכ"ל תנועת "בני עקיבא", דני הירשברג, פנה קודם הצעדה על הקומונריות וביקש מהן למנוע מקיצוניים מלהתפרע במהלך הצעדה. "אני פונה בזאת ומבקש לעשות כל שביכולתנו למנוע אירועים שאינם תואמים את דרכנו, דרכה של תורה - שכל נתיבותיה שלום, ולהבהיר לחניכנו את חשיבות העניין ואת העובדה שיש חילול ה' של ממש בהתנהגות שאינה ראויה", כתב הירשברג לקומונריות.