למעלה מ-2,000 איש נכנסו לקבר יוסף

בין הנכנסים גם מנכ"ל המשרד לשירותי דת, אלחנן גלט, שמונה השבוע לתפקיד והבטיח לעזור למועצה האזורית שומרון בארגון הכניסות למתחם הקבר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/04/13 10:31 יד באייר התשעג

למעלה מ-2,000 איש נכנסו לקבר יוסף
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

למעלה מ-2,000 מתפללים נכנסו אמש (ג‘) לתפילה בקבר יוסף שבשכם, בכניסה מתואמת שאורגנה על ידי המועצה האזורית שומרון ואגודת ”שכם אחד“. בראש הנכנסים היה מנכ"ל משרד הדתות הנכנס אלחנן גלט, שפתח את סיוריו בתפקיד - באלון מורה ובקבר יוסף, כאורחו של ראש המועצה גרשון מסיקה ופרוייקט הסיורים "שומרון - נעים להכיר".

בראשית הביקור הגיע גלט לביתו של רב השומרון הרב אליקים לבנון, שם נועד עם הרב וכן עם ראש המועצה גרשון מסיקה, ממלא מקום ראש המועצה יוסי דגן ודוידי בן ציון ממיזם "שומרון - נעים להכיר". מאוחר יותר, כאמור, התפלל בקבר יוסף. "זו זכות גדולה להתפלל בקבר יוסף עם המוני עם ישראל ועם אנשי המועצה האזורית שומרון הנפלאים, שטורחים ומארגנים את התפילות והביקורים במקום הקדוש והחשוב הזה. בע"ה אעזור ככל שיותר לאנשי מועצת השומרון במשימה חשובה זו", אמר.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר כי "קבר יוסף מושך אליו את כל עם ישראל, דתיים, חילוניים ומסורתיים. מרגש לראות את הנהירה והביקוש העצום להתפלל כאן מכל שכבות הציבור. אנו נמשיך לארח כאן את כולם, ולפעול לחזרה מלאה למקום ולחידוש הלימוד והתפילה בצורה קבועה".

מ"מ ראש המועצה, יוסי דגן, סיכם את הכניסה וציין כי "הגעת מנכ"ל משרד הדתות של מדינת ישראל היא אמירה חשובה. בשנה האחרונה הבאנו לקבר יוסף למעלה מ-10 שרים ויותר מ-15 חברי כנסת. קבר יוסף שייך למדינת ישראל, ואנחנו מצפים שממשלת ישראל תקח מחדש את השליטה המלאה עליו".