למעלה מ-1,500 בנות דתיות גויסו השנה לצה"ל

החיילות הדתיות משתלבות כיום במגוון רחב של תפקידים: החל מקורס טיס, דרך מדריכות שריון, מורות חיילות, גלי צה"ל ותפקידים בחיל האוויר ובאגף המודיעין. מגמה העלייה בגיוס דתיות - נמשכת

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/12/12 13:39 כו בכסלו התשעג

למעלה מ-1,500 בנות דתיות גויסו השנה לצה"ל
farshad5475-cc-by-sa, צילום: farshad5475-cc-by-sa

למעלה מ-1,500 בנות דתיות גוייסו השנה לצה“ל - כך עולה מנתוני אגף כוח האדם בצה“ל, המצביעים על המשך עלייה יציבה בגיוס בנות דתיות ושילובן בשורות הצבא. הבנות הדתיות גוייסו למגוון רחב של תפקידים בצה“ל - מקורס טייס דרך מדריכות שריון ועד מדריכות נוער, מורות חיילות, גלי צה"ל ותפקידים שונים בחיל האוויר ובאגף המודיעין.

מפקד מיטב, אל“ם גיל בן שאול, התייחס למגמת העלייה בשיעור גיוס הבנות הדתיות ואמר לאתר צה“ל כי "קיימת מגמת עלייה איטית אך יציבה - כל פעם נוספות עוד בנות למעגל המתגייסות. כל חיילת דתייה שמרוצה בצבא מספרת על השירות שלה בבית, וכך מביאה אחרות אחריה". לדבריו, "היינו רוצים לראות יותר בנות משתלבות עם כל הנוער הישראלי בשירות הצבאי, בתפקידים משמעותיים".

(צילום: volantwish-cc-by)

מגמת העלייה בגיוס הבנות הדתיות לצה"ל נעוצה בהצעת מגוון רחב של תפקידים לבנות הדתיות בצה"ל, לצד מתן האפשרות להמשיך באורח חייהן הדתי. "מצד אחד, צה"ל מציע תפקידים מאוד מאתגרים ומעניינים, שיש להם קשר ישיר להגנה על המדינה ועל ביטחונה. מצד שני, הוא יודע לתת גם סייגים והבטחות שיבטיחו להן את השמירה על אורח החיים שהן מורגלות אליו", הדגיש אל"ם בן שאול.

אחת מההתאמות המתאפשרות לבנות הדתיות הוא גיוס בקבוצה, באמצעותו יכולות כמה בנות דתיות להשתבץ לאותו הקורס. כמו כן, דואגים לשבץ בסגל הפיקוד הישיר של הבנות הדתיות מפקדות בלבד, והמפקדים מסביב מודעים להימצאותן ביחידה.

במאמץ לגיוס דתיות שותפים גם עמותת אלומה ומערך מג"ן (מקא"ם, מורות חיילות, גדנ"ע ונח"ל), במסגרתו נערכות פעילויות הסברה בקהילות השונות. "אנחנו מנסים להסביר לבנות שיש פה אתגר משמעותי ואפשרות להצטרף לגוף הזה שקוראים לו צה"ל ומחפש בנות רציניות ואיכותיות", הסביר אל"ם בן שאול.

בתוך כך, המוטיבציה של הבנות הדתיות שמתגייסות לצה"ל גבוהה מאוד. בבדיקה שנערכה במיטב לגבי שירות בנות דתיות בצה"ל דיווחו החיילות על שביעות רצון גבוהה. "זה עניין של תהליך, והוא נבנה ע"י הראשונות שהולכות ומספרות על השירות. כמובן שיש קשיים ושנשאלות שאלות, כי בסופו של דבר זו יכולה להיות הפעם הראשונה שהבת הדתייה מגיעה לסביבה קצת שונה לה", ציין אל“ם בן שאול.