למעט אורבך, הח"כים של "הבית היהודי" לא מעזים לדבר על הרב אלון

שאלנו את כל חברי הכנסת של "הבית היהודי" לעמדתם על גזר דינו של הרב מוטי אלון או להחלטתו של הרב דרוקמן בעניינו. כולם התחמקו מתשובה חוץ מהשר אורי אורבך, שאמר כי "אין לאפשר לרב אלון לקיים שיעור במוסד חינוכי"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 24/12/13 13:06 כא בטבת התשעד

למעט אורבך, הח"כים של "הבית היהודי" לא מעזים לדבר על הרב אלון
אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24

השרים וחברי הכנסת של מפלגת "הבית היהודי" אינם מוכנים להתייחס - אפילו שלא לציטוט - לגזר דינו של הרב מוטי אלון או להחלטתו של הרב חיים דרוקמן לאפשר לרב אלון להמשיך ללמד ב"אור עציון", חרף הרשעתו. 

כיפה ערכה בימים האחרונים משאל בין כל חברי הכנסת של המפלגה, כדי לברר את עמדתם ביחס להרשעתו של הרב אלון וכדי לעמוד מקרוב על המשמעויות הציבוריות של החלטת בית המשפט. ואולם, כל נציגי הציבור של מפלגת הציונות הדתית, התחמקו או סירבו להתייחס לנושא - ואף ביקשו שלא לציין את שמותיהם כמי שסירבו להתייחסות זו. יצויין כי גם שר החינוך, הרב שי פירון, העדיף להתחמק מתשובה בנושא.

חבר הכנסת היחיד שאזר אומץ וניאות להביע עמדה ברורה, הוא השר אורי אורבך. אורבך אף היה היחיד שהודיע למערכת כיפה כי הוא מוכן להזדהות בשמו ולהגיד דברים ברורים. "זו לא סוגיה שנעים לעסוק בה, אבל כאיש ציבור צריך מדי פעם גם להביע דעה", אמר אורבך לכיפה, "אני מאוד מכבד ומוקיר את הרב חיים דרוקמן, אבל אני סבור כי אין לאפשר לקיים שיעור במוסד חינוכי של מי שהורשע בעבירה כה חמורה".

אורבך נימק את עמדתו בכך ש"אנחנו חייבים לעמוד קודם כל לימינם של הנפגעים. מי שהורשע בעבירות כאלו - לא יכול ללמד צעירים".

גורם במפלגה ניסה להסביר את התחמקות חברי הכנסת: "למשמעות של התבטאות נגד הרב דרוקמן, או אפילו מתיחת ביקורת מרומזת על החלטותיו, עלולה להיות השלכות פוליטיות משמעותיות בהזדמנות הבאה בה יתקיימו בחירות פנימיות במפלגה, אז יתחיל המרוץ הרגיל אחרי תמיכת רבני הציונות הדתית. מה לעשות וגם הפעם הח"כים מעדיפים לשמור על זכות השתיקה ולא להביע את עמדתם המפורשת".