למה שנשים לא תתשתפנה באסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים?

האסיפה הבוחרת מורכבת מכ-150 איש, רק שתיים מתוכן נשים. ארגוני נשים פנו ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיפעל למינויין של נשים נוספות לאסיפה. גם "בית הלל" תומכים: "המציאות הנוכחית מקוממת"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/01/13 16:32 כ בטבת התשעג

למה שנשים לא תתשתפנה באסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים?
Lior Golgher-cc-by-sa, צילום: Lior Golgher-cc-by-sa

ארגוני נשים, לצידו של ארגון הרבנים ”בית הלל“, קוראים לשילובן של נשים באסיפה הבוחרת אשר תכריע בדבר בחירתם של הרבנים הראשיים לישראל, אלו שיחליפו את הרבנים מצגר ועמאר, מספר חודשים לאחר הבחירות הקרובות.

האסיפה הבוחרת מורכבת מ-150 איש, רובם המוחלט - גבריםף רבנים, דיינים, שרים וח“כים, ראשי ערים ומועצות וראשי מועצות דתיות. בתגובה למציאות הזו, החליטו מספר ארגוני נשים להתאגד בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כדי שהוא יוודא באופן אישי כי לא ייפקד מקומן של נשים מהאסיפה הבוחרת.

ארגוני הנשים, בהן גם ”אמונה“, ”יד לאישה“ ו“מרכז רקמן“, טוענים כי ההרכב הנוכחי כולל שתי נשים בלבד - ראש עיריית נתניה מרים פיירברג וראש עיריית הרצליה יעל גרמן. "על מנת לאזן במידת האפשר את השריון הנרחב שקיים בחוק לגברים (וכן את העובדה שמרבית נבחרי הציבורי הממונים מתוקף תפקידם הינם בפועל גברים), הרי שיש למנות את המספר המקסימלי האפשרי של נשים לאסיפה הבוחרת“, נכתב בפנייה ליועמ“ש, ”דווקא בגלל שמדובר בגוף דתי, אשר מדיר נשים ממוקדי קבלת החלטות ומתפקידים ציבוריים, קיימת חשיבות רבה להבטיח את נציגותן באסיפה הבוחרת את ראשי אותו גוף".

ארגון הרבנים ”בית הלל“ הביע תמיכה במהלך. "לבחירת הרבנים הראשיים ישנה השלכה על כלל הציבור בישראל“, נמסר מהארגון, ”העובדה, כי בקרב 150 חברי הוועדה הבוחרת את הרבנים הראשיים חברות שתי נשים בלבד - מקוממת ומעציבה. בית הלל רואה חשיבות רבה בשילובן של נשים באופן שווה בוועדה לבחירת הרבנים הראשיים, כשותפות מלאות בעיצוב דמותה היהודית של מדינת ישראל".