למה צריך נשים במועצות דתיות?

לא צריך להסביר את מצבם של המועצות הדתיות בארץ, הרי שירותי הדת במדינה נראים כמו שהם נראים הרבה בזכות מצבם של אותן מועצות. יש צורך בנציגים ראויים כחברי מועצות דתיות והדבר כולל נשים

חדשות כיפה קרן חדד טאוב 02/06/14 13:34 ד בסיון התשעד

למה צריך נשים במועצות דתיות?
יחצ, צילום: יחצ

באתר כיפה פורסם שכנס נשים למועצות דתיות הוא בעצם אמצעי להכנסת רפורמים למועצות הדתיות,

האמת שזה כנראה יכול להשתלב יפה מאד יחד עם הרפורמה ברישום הנישואין של המשרד לשירותי דת וכן עם הרפורמה בשירותי הגיור, כולנו בשירות הרפורמה.

הבית היהודי שם לו למטרה, מוצהרת, לדאוג לייצוג נשים במועצות דתיות, הרב ד"ר דנינו יועצו של השר התחייב ועומד בהתחייבותו שלא לאשר אף הרכב של מועצה דתית בה אין ייצוג של אישה.

למה חשוב שנשים יהיו חברות במועצות דתיות? למה חשוב ייצוג נשים בכל מקום?

מספיק לשמוע את תיאוריה של לאה שקדיאל על התנהלות המועצה הדתית בירוחם לפני הצטרפותה.

קשה לי להאמין שנתבקשתי להסביר למה חשוב ייצוג נשים, מוזר לי למצוא את עצמי צריכה להצדיק עד כמה נכון שנשים תשמענה את קולן.

כמנהלת קבוצת אדוות, אני מוצאת את עצמי צריכה להסביר את מורכבות המפגש האינטימי בין טובלת לבלנית לגברים. מנסה למצוא אנלוגיות שיתאימו, נשים במועצות דתיות יכרו את הסיטואציה. נשים במועצות דתיות לא בהכרח יסכימו עם עמדתי-אבל יוכלו להבין על מה אני מדברת, זה לא שאין גברים רגישים, זה לא שאין גברים שמבינים בדיוק למה ועל מה אני נאבקת, אבל במועצות הדתיות יש מעט מידי כאלו.

אני לא צריכה להסביר את מצבם של המועצות הדתיות בארץ, הרי שירותי הדת במדינה נראים כמו שהם נראים הרבה בזכות מצבם של אותן מועצות.

יש צורך בנציגים ראויים כחברי מועצות דתיות והדבר כולל נשים!

ישנם לא מעט ארגונים שייצוג נשים חשוב בעיניהם, הם לא ארגונים חרדיים, אלא ארגונים דתיים לאומיים וגם ארגונים אשר מבקשים ייצוג לזרמים נוספים במועצות הדתיות. המועצה דתית איננה גוף הלכתי, היא גוף בירוקרטי שעליו להיות קשוב ובמידת האפשר לייצג את בקשות הציבור אותו היא משרתת.

הכותבת היא מנהלת קבוצת אדוות-נשים מדברות על המקווה