"למה אנחנו צריכים את אמסלם, אין ספרדים בציונות הדתית?"

בכנס ראשון לקידום מועמדותם של אישי ציבור ספרדים מהציונות הדתית לרשימת "הבית היהודי", מתחו המשתתפים ביקורת על התנהלות הח"כים הדתיים: "אין להם שום דיאלוג עם הפריפריה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/09/12 15:16 טז באלול התשעב

"למה אנחנו צריכים את אמסלם, אין ספרדים בציונות הדתית?"

בסוף השבוע האחרון התקיים כינוס ראשון שנועד לקדם את מועמדותם של אישי ציבור ספרדים מהציונות הדתית לפריימריז ב"בית היהודי". בכנס השתתפו הרבנים שמואל אליהו, אלישע וישליצקי, שלמה בן-חמו, רחמים נסימי וגבי קדוש. כמו כן השתתפו בכנס המועמדים לרשימה: הרב ד"ר דורון דנינו ויוני שטבון - המתמודד על משבצת הצעירים ברשימה.

בכנס הדגישו המועמדים את החזון המשותף והוא העלאת מרכזיות השיח הפנים מגזרי בנושא עיירות הפיתוח והשאיפה לקדם את החזון הרוח הספרדית בתוך הציונות הדתית. בקרוב צפויים כנסים נוספים לטובת קידומן של עיירות הפיתוח ואנשי הגרעינים התורניים מהפריפריה, מתוך רצון לתת להם ביטוי פוליטי במערכת הציבורית.

הרב דוד תורג'מן סיפר בכנס כי הוא "חש תרעומת וזעם על כך שהמתמודדים לראשות המפלגה פונים אל ח"כ מש"ס כדי שייצג את הפן הספרדי בתוך הבית היהודי, כאילו שאין בכוחה של הציונות הדתית הספרדית את היכולת להעמיד מתוכה אדם ראוי".

מנהל הגרעין התורני באופקים, משה אוחיון, מתח ביקורת על המתמודדים לרשימת הבית היהודי וטען כי הם "כלל לא מבינים את הצרכים של עיירות הפיתוח, אין להם דיאלוג אמיתי עם הציבור בפריפריה. שאלות של חינוך, הקצאת משאבים, פיתוח מקומי ואזורי ודגש על פיתוח מצוינות מקומית אינם עולים בקנה אחד עם משנתם החברתית, ייתכן ויש מקום להקים מפלגה שתייצג אוכלוסיה זו באופן ייחודי".

הרב שמואל אליהו סיכם את הדוברים בכנס ואמר כי "עלינו לבחון לעומק ולא בחיפזון מיהו המועמד הספרדי הראוי להוביל תהליך מבורך זה. עלינו לנסות ולמנוע מצב בו יתפצלו קולות הבוחרים. משימת בחירת המועמד מוטלת על המארגנים, בהתייעצות עם הרבנים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן