ללמוד בבית מדרש, בנעלי בית

ישיבת מעלה גלבוע הצטרפה למיזם מקוון המאפשר לגולשים להשתתף און-ליין בשיעורים המועברים בבית המדרש. הגולשים מגיבים, מתווכחים ושואלים שאלות – מהסלון בבית או מהרכבת

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 14/08/12 10:40 כו באב התשעב

ללמוד בבית מדרש, בנעלי בית
Rodriago-cc-by, צילום: Rodriago-cc-by

לקראת חודש אלול ובמלאות לה עשרים שנה, יוצאת ישיבת מעלה גלבוע בראשותם של הרב דוד ביגמן, הרב שמואל ריינר והרב יהודה גלעד, במיזם אינטרנטי שטרם נראה בעולם הישיבות. שיחות הווידאו כבר הגיעו לכל פינה בגלובוס ולכל תחום, אם זה בישיבות עסקים, דיונים בצה"ל או אפילו שיחה של סבתא עם נכדותיה מחו"ל. לראשונה תקיים ישיבת מעלה גלבוע שיעורי אינטרנט ישיבתיים בהם הקהל בבית לא רק צופה אלא גם מגיב, מתווכח ושואל שאלות וכל זה כשהוא יושב בסלון ביתו והרב אי שם בישיבה.

המערכת החדשנית הבית מדרשית הזאת היא למעשה פרי פיתוחו של הרב חיים ברובנדר, יהודי אמריקאי שמשקיע כל מרוצו בהנגשת לימוד התורה. את הטכנולוגיה החדשנית הוא מציע לבתי מדרש ולרבנים ברחבי העולם על מנת שכל אדם מאנטרקטיקה ועד סין החפץ בלימוד תורה חי ותוסס יוכל לעשות זאת דרך האינטרנט. לפני כל שיעור ישלח ללומדים דף מקורות על מנת שיכינו וילמדו את הנושא בו יעסוק הרב בשיעור. בשיעור יוכלו לקחת חלק פעיל ובמקום שהם יגיעו לישיבה הישיבה מגיעה אליהם.

ה-Web Yeshiva מיועד לאנשים אשר מסיבות רבות לא יכולים להגיע לישיבה ורוצים להיות שותפים פעילים בשיעור ישיבתי איכותי בזמנם החופשי וממקומם החופשי. ראוי לציין כי מי שאמץ ראשון את טכנולוגיית שיחות הווידאו הוא ארגון רבני "צהר" המאפשר גם הוא לימוד בשיעור אינטראקטיבי אך עושה שימוש בטכנולוגיה של "תורה מציון", טכנולוגיה שונה משל ישיבת מעלה גלבוע. פריצת הדרך של ישיבת מעלה גלבוע מאפשרת לראשונה לימוד ישיבתי פתוח לכל דורש בין אם זה לנשים, מבוגרים, חילוניים, נוער וכל אותם אלה שלא לומדים בישיבה. המיזם מאפשר גם לתלמידים מישיבות שונות ללמוד ממגוון רבנים ומכאלה שאינם מלמדים בישיבתם.