ליצמן אישר מכירת קנאביס בבתי מרקחת

בצעד מפתיע אישרה וועדת הסמים של הכנסת את מתן הקנאביס הרפואי על ידי רופאים במרשם בבתי המרקחת הרגילים. מי שעומד מאחורי ההחלטה הוא סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שדחף להחלטה ההיסטורית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 27/07/15 13:28 יא באב התשעה

אחרי שנים של מאבק הפתיע דווקא סגן השר החרדי וקידם את נושא הקנאביס. סגן השר יעקב ליצמן הודיע היום בוועדת הסמים בכנסת כי הקנאביס הרפואי יימכר בבתי המרקחת ויותר רופאים יורשו לתת מרשם לקנאביס.

הוא אמר כי "יש גם היום בתי מרקחת נותנים כל מיני תרופת אחרות כמו סמים כמו מורפיום, אז יש סדר וגם בזה נעשה סדר. יהיה רישום ונפקח על זה אבל זה יהיה בסטנדרט כמו תרופה. כרגע אנחנו נמצאים בבג"צ בגלל נושא המגדלים ונוציא מכרז בנושא המגדלים ומקווה שנקבל את אישור בג"צ".

במהלך דיון סוער בוועדת הבריאות בכנסת סביב הסדרת הקנאביס הרפואי בישראל, אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי בכוונת המשרד לקיים קורסי הכשרה לרופאי משפחה למתן המלצות לשימוש בקנאביס. כיום ישנם במדינת ישראל למעלה מ-22,000 חולים בעלי רישיונות לשימוש בקנאביס רפואי

הוא הוסיף ואמר כי המעבר למכירה בבתי המרקחת יחזק גם את המגדלים. "אנחנו נילחם מלחמה אגרסיבית לא לאפשר לצאת החוצה לא ניתן לזה. ברגע שיהיה מכרז אני בטוח שזה יתקבל".

החלטתו של ליצמן התקבלה בברכה על ידי גורמים רבים בעולם הפוליטי ובעולם הבריאות שטוענים כבר שנים שיש להקל על סבלם של החולים ולאפשר להם לקבל בצורה קלה יותר את הסם שמקל כאביהם ומשפר את מצבם הבריאותי.

הרפורמה החדשה בנושא תחייב כאמור הדרכה לרופאים כיצד לנהוג עם הקנאביס אך ליצמן טוען כי היא לא תפגע במשרד הבריאות. "אני שותף לצרות שלכם ואני מאוד רוצה לעזור. כל שינוי לוקח זמן אני צריך לענות לבג"ץ בעניין הזה ואעשה את זה בהקדם. בנוסף לא אפגע במשרד הבריאות, הם עומדים בלחצים אדירים. שלא נדבר על המחסור ברופאים ואחיות. אל תתקפו אנשים שלנו באופן אישי. תנו לנו צ'אנס. צריך לשבת עם אנשי המקצוע וללמוד את הדבר" אמר ליצמן בסיום הדיון.