ליברמן נגד הבית היהודי: סיפוח מעלה אדומים תחילה היא אסטרטגיה שגויה

בפתח ישיבת סיעת "ישראל ביתנו" אמר ליברמן כי יש להמתין עד כניסתו של טראמפ לבית הלבן לפני יישום מהלכים אסטרטגיים גדולים. ליברמן הוסיף כי חוק ההסדרה הוא "חוק לא נכון. הוא לא חוקק וכנראה לעולם לא יחוקק"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 09/01/17 17:16 יא בטבת התשעז

ליברמן נגד הבית היהודי: סיפוח מעלה אדומים תחילה היא אסטרטגיה שגויה
Miriam Alsterl/Flash90, צילום: Miriam Alsterl/Flash90

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בפתח ישיבת הסיעה של "ישראל ביתנו" כי יוזמת הימין לסיפוח מעלה אדומים תחילה היא טעות. "אסטרטגיה של החלת ריבונות על כל מעלה אדומים או על כל גושי ההתיישבות ויהודה ושומרון אי אפשר לעשות באמצעות חקיקה בכנסת ישראל. מי שחושב שניתן להעביר מהלך כזה ללא תיאום עם ארה"ב טועה" אמר ליברמן נחרצות.

"כל המהלכים האסטרטגים הגדולים מחייבים הסכמה מוקדמת בין מדינת ישראל לארה"ב, לכן עצתי לכולנו היא להמתין עד ה-20 לחודש, להתחיל בדיאלוג עם הממשל החדש ורק אחר כך להחליט לגבי צעד כזה או אחר. אנחנו במשרד הביטחון עושים כל מה שתלוי בנו, רק השבוע משרד הביטחון העביר לעיריית מעלה אדומים 1477 דונם משטח אש, העברנו שטח מוניציפאלי למעלה אדומים. מה שניתן להיעשות צריך לעשות אבל כל דבר חייב להיות בעיתוי הנכון. בנסיבות של היום, בלי תיאום מוקדם אני לא חושב שזה בכלל עומד על הפרק".

בנוגע לחוק ההסדרה אמר ליברמן כי "זה חוק לא נכון. היה סביב זה הרבה מאוד רעש. חוק ההסדרה לא חוקק וכנראה לעולם לא יחוקק אבל זאת כנראה גם הייתה הקשית ששברה את גב נשיא ארה"ב וחטפנו החלטה במועצת הביטחון של האו"ם- זאת תוצאה ישירה של חוק ההסדרה, בלי שהוא בסוף חוקק. אנחנו צריכים להיות אחראים ורציניים. אני משתדל להתנהג ככה, באחריות, ברצינות ובשיקול דעת וככה גם נמשיך להתנהג, לגבי כל ההסדרים, גם בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון וגם במזרח התיכון, צריך להתאזר בסבלנות, להתחיל דיאלוג רציני ומעמיק ורק אחר כך לנקוט בצעדים".

בנוגע להסכם שגובש בין תושבי עמונה לראש הממשלה, בנימין נתניהו וטענותיהם של תושבי עמונה כי במידה והממשלה לא תעמוד בהסכם יחדשו את המאבק, אמר שר הביטחון כי התחייבותם של תושבי עמונה "היא לא כלפי ראש הממשלה אלא כלפי בית המשפט העליון ואני בטוח שהם יעמדו בכל ההתחייבויות שלהם, בדיוק כמו שהם חתמו על המסמך הכתוב אני לא רוצה לחשוב על שום אופציה אחרת".