ליברמן מאותת לנתניהו:"יש על מה לדבר"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע במסיבת עיתונאים היום, כי המפלגה לא קיבלה הצעה רשמית להצטרף לקואליציה, אך במידה והיא תגיע, הוא טוען כי ישקלו להצטרף: "אנחנו לא פוסלים, והכל רציני ובלי משחקים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/05/16 12:16 י באייר התשעו

ליברמן מאותת לנתניהו:"יש על מה לדבר"
Miriam Alsterl/Flash90, צילום: Miriam Alsterl/Flash90

על רקע הסערה סביב הרחבת הקואליציה, כינס יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מסיבת עיתונאים היום (ד') בחדר סיעתו בכנסת. ליברמן התייחס למגעים לממשלת אחדות ולאפשרות שמפלגתו תצטרף לממשלתו של בנימין נתניהו.

לדבריו, עדיין לא הגיעה לשולחנו הצעה קונקרטית, אך במידה ותגיע הצעה מכובדת, המפלגה תשקול להצטרף: "אנחנו לא פוסלים כניסה לממשלה בתנאים מסויימים, אם אנחנו נקבל מענה לאותן סוגיות מרכזיות, אז בהחלט יש על מה לדבר. מאז ועד היום, כפי שכבר ציינתי, שמעתי הרבה פעמים בתקשורת שהועברו אלינו הצעות כאלה ואחרות, אבל לא קיבלנו שום הצעה רשמית".

ליברמן מתייחס לפרסומים בתקשורת, שטוענים כי תיק הביטחון יוצע לו "אם זה נכון, זו הצעה רצינית, בהחלט הצעה מכובדת שיש על מה לדבר. אבל אם רוצים לדבר איתנו שלא יעשו עם שליחים ופגישות סודיות, שהכל יהיה גלוי ופתוח והכל יהיה על השולחן, תוך שקיפות מלאה". ליברמן ציין כי ישמח למשא ומתן ישיר עם נתניהו:"ראש הממשלה מכיר את הטלפונים שלי, אם ישלחו ויתקשרו ויעבירו מסר ישיר, על בסיס כפי שציינתי ולא רק הדלפות בעילום שם, שבאות להלבין את המחנה הציוני, אז יש על מה לדבר. אנחנו לא פסלנו, והכל רציני ובלי משחקים".

בשבועות האחרונים מתנהלים מגעים לצירופה של המחנה הציוני לממשלה. במקביל סיפרו גורמים בליכוד כי נתניהו פנה בימים האחרונים לליברמן וקרא לו להצטרף לממשלה, אך זה לא השיב להצעה. נוסף על כך, בערוץ 10 פורסם כי ליברמן נפגש עם נתניהו בשבוע שעבר, והאחרון הציע לו להתמנות לשר הביטחון ואף הבטיח לו לתמוך בחוק עונש מוות למחבלים.

כמו כן, מוקדם יותר השבוע קרא נתניהו לליברמן "להתנתק מזועבי" ולהיכנס לממשלה, ובישיבת ראשי הקואליציה ביום ראשון אמר כי יקדם פתרון לבעיית הפנסיות של העולים מברית המועצות לשעבר כמחווה למפלגת ישראל ביתנו. גם חברי כנסת נוספים מהליכוד, כמו שר התיירות יריב לוין ויו"ר הקואליציה הנכנס דוד ביטן, קראו בימים האחרונים לליברמן להצטרף לממשלת ימין לאומית.

בחודשים האחרונים הציג ליברמן בפומבי את דרישותיו לכניסה לממשלה, ובראשם תיק הביטחון, וכן דרישה לשינוי משמעותי של המדיניות בכל הנוגע לשלטון חמאס בעזה, עונש מוות למחבלים, בנייה בהתנחלויות וחקיקת חוק ברית הזוגיות. "אנחנו לא מחפשים תירוצים, אלא שינוי אמיתי במדיניות הביטחונית והאזרחית. כל עוד לא יהיה שינוי מהותי בביטחון - אין סיבה להיכנס", אמר גורם המקורב לליברמן.