ליברמן: להבטיח את שלום המתפללים בקבר רחל

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת דנה במציאות הביטחונית בקבר רחל, לאחר שבחצי השנה האחרונה נזרקו במקום כ-200 בקבוקי תבערה ו-90 מטענים. ח"כ סטרוק: "שנזכה להפוך את קבר רחל מבונקר למקום תפילה ראוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/13 11:27 יא בסיון התשעג

ליברמן: להבטיח את שלום המתפללים בקבר רחל
יחצ, צילום: יחצ

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת דנה היום (ב‘) בסכנות הביטחונית בקבר רחל, זאת לאור בקשה לדיון מהיר שהגישו חברי הכנסת אורית סטרוק, יריב לוין ומאיר פרוש.

בדיון מסרו נציגי הצבא כי על פי הנתונים בידיהם מאז מבצע ”עמוד ענן“, לפני כחצי שנה, נזרקו לעבר המתפללים והחיילים במקום כ-200 בקבוקי תבערה ו-90 מטענים. לדברי הצבא החומות הגבוהות (9 מטר) שנבנו על מנת להגן על המתפללים לא מספקות את ההגנה הראויה.

יו"ר הוועדה, ח"כ אביגדור ליברמן הורה לצבא לבחון תוכניות שתוכננו כבר לפני תקופה ארוכה להוספת קירוי מעל המתחם על מנת להבטיח את שלום המתפללים ולחזור לוועדה בתוך כחודש על מנת להציג את תוצאות הבדיקה.

ח"כ אורית סטרוק בירכה על החלטת הוועדה ואמרה כי היא ”שמחה על תוצאות הדיון ומקווה שנזכה להפוך את קבר רחל מבונקר למקום תפילה ראוי. אני מודה לצה"ל וכוחות ומג"ב על המאמצים הרבים שהם משקיעים על מנת לאבטח את המקום“.

יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, הוסיף כי ”ההוראה לבחון מחדש את סידורי האבטחה במתחם הקבר חשובה ותבטיח את שלומם וביטחונם הן של המתפללים במקום והן של כוחות הביטחון. מחובתנו לוודא כי כל אדם החפץ להתפלל במקום יוכל לעשות זאת ללא חשש ובבטחה“.