ליברמן: "הליכוד מוביל כפייה דתית"

חבר הכנסת אביגדור ליברמן מתנגד להצעת החוק שתאסור פתיחת בתי עסק בשבת "הליכוד הופך למפלגה חרדית וקיצונית"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/12/15 09:59 ט בטבת התשעו

ליברמן: "הליכוד מוביל כפייה דתית"
Miriam Alsterl/Flash90, צילום: Miriam Alsterl/Flash90

"הליכוד מוביל כפייה דתית והופך למפלגה חרדית וקיצונית יותר מיהדות התורה", צייץ הבוקר ליברמן בחשבון הטוויטר שלו, זאת בהתייחס להצעת החוק החדשה המבקשת לאסור פתיחת בתי עסק בשבת.

ליברמן הוסיף כי החלטת הממשלה לתמוך בהצעת החוק הזו היא פגיעה גדולה במאות אלפי משפחות. לדבריו משפחות אלו "הן אלו שנהנות לנצל את היום החופשי במקומות הללו, והן אלו שמתפרנסות מכך". עוד טען ליברמן כי: " זהו עוד שלב שבו הממשלה הזו, שנמצאת גם כך בשליטת החרדים, הופכת את מדינת ישראל למדינת הלכה, תוך בגידה בציבור העולים ובחילונים".

אתמול, אישרה וועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר 'יום המנוחה השבועי' והיא הועברה לאישור הכנסת. על פי ההצעה תיאסר פתיחת בתי עסק בשבת שלא קיבלו אישור מיוחד של שר הכלכלה, וכן לא תותר התניית חוזה שכירות או חוזה עבודה בדרישה לעבודה בשבת ולא יהיה ניתן לכפות על בעל עסק לעבוד בשבת כתנאי להצטרפותו למתחם עסקים.

ח"כ זוהר אמר כי: "מדובר בהישג מרשים והיסטורי עבור מדינת ישראל שיסייע לציבור ולכל מי שמעוניין לנוח ולבלות עם משפחתו ביום המנוחה השבועי של מדינת ישראל שהוא יום השבת. בכוונתי לשבת ולדון עם הגורמים הרלבנטים, בעלי עסקים, ארגונים שונים וכל החוששים כי החוק יפגע בהם, על מנת להגיע לחוק נכון והוגן כלפי כלל הציבור".