ליברמן: הטרור לא מבחין בין ניו יורק, נתניה או גוש עציון

שר החוץ התייחס לחטיפת שלושת הנערים בגוש עציון ואמר "אסור שפעולות טרור ישתלמו למחבלים". איילת שקד בכנס יש"ע: "כתגובה לחטיפה בגוש עציון, יש לספח את גוש עציון מיידית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/06/14 11:48 יח בסיון התשעד

ליברמן: הטרור לא מבחין בין ניו יורק, נתניה או גוש עציון
cc-by-Michael Thaidigsmann, צילום: cc-by-Michael Thaidigsmann

"אסור שפעולות טרור ישתלמו למחבלים”, כך אומר הבוקר שר החוץ אביגדור ליברמן בהתייחסו לחטיפת שלושת הנערים - גיל-עד, אייל ונפתלי.”מאז עסקת ג׳יבריל כל שחרור מחבלים שעשתה ישראל, במסגרת עסקה כזו או אחרת או שחרור שנעשה כמחווה של רצון טוב כחלק ממהלך מדיני, הביא לכך שישראל הפסידה וארגוני הטרור הרוויחו. אסור שהמגמה הזו תימשך”.

"ליבי עם המשפחות שילדיהן נחטפו ואין דבר מקומם יותר מלהאשים את הצעירים הללו או את משפחותיהם שהחטיפה קרתה משום שבחרו ללמוד בישיבה בגוש עציון או מכיוון שהעזו לתפוס טרמפ, במקום בו אין תחבורה ציבורית שזמינה בכל עת. לפי אותו הגיון אפשר להאשים את אלו שבאו בערב ליל הסדר למלון פארק בנתניה, את יושבי קפה סבארו בירושלים או את אותם אמריקאים שעבדו במגדלי התאומים שהם האשמים בהירצחם. בכל המקרים וגם במקרה הנוכחי, אשמים אלו שכוונתם לרצוח חפים מפשע ובהם צריך להילחם עד חורמה. טרור הוא טרור והוא לא מבחין בין ניו-יורק, נתניה או גוש עציון”, אמר ליברמן.

"בעיתוי הזה מיותר לחפש אשמים. את הסקת המסקנות לגבי התנהלות הנערים, המשטרה וגורמי המודיעין יש לדחות לאחר סיום האירוע. אני קורא לכולם להתעלות מעל המחלוקות הפנימיות, לגלות אחריות ולהתאחד והכי חשוב: לגבות את כוחות הבטחון הנמצאים כרגע במרוץ נגד הזמן", הוסיף שר החוץ.

גם חברת הכנסת איילת שקד התייחסה לנושא הבוקר (ב') בכנס הסברה ותקשורת של מועצת יש"ע במלון לאונרדו ירושלים. "כתגובה לחטיפה בגוש עציון, יש לספח את גוש עציון מיידית".

בפתיחת דבריה איחלה שקד ששלושת הנערים החטופים ישובו הביתה במהרה ואמרה: "יש מה ללמוד מאולמרט, שגרם לחיזבאללה להצטער על הרגע שבו חטפו את החיילים. אני מקווה שגם הממשלה הנוכחית תגרום לחמאס להצטער על הרגע שבו הוא חטף את הנערים".

בעניין שיפור האסטרטגיה ההסברתית של ישראל ייעצה שקד: "הבעיה בסיסית בהסברה היא הנימוקים והטון שלנו. הטון ההסברתי של משרד החוץ הוא טון מתנצל ומתגונן, ותמיד בעל טיעונים ביטחוניים. בדרך כזו לא ניתן לנצח. עלינו להשתמש קודם כל בטיעון החזק והברור- זכותנו על הארץ. כמו שבגין אמר: "אנחנו כאן בכח הזכות ולא בזכות הכח". עם לא יכול להיות כובש בארצו", אמרה.

"התנ"ך וההיסטוריה הם הכלים שלנו לנצח בהסברה בשדה הבינלאומי, ולא הטיעון הביטחוני. הנוצרים מכירים את התנ"ך טוב, והעובדה שאנחנו לא נעזרים בכך למען ההסברה היא שורש הכישלון".

שקד אמרה כי נוסף לכך ישנה בעיית התקציב של משרד החוץ, "במציאות הזו נטל ההסברה צריך ליפול על ארגונים חוץ פרלמנטריים בגלל כישלון של המערכת השלטונית. ארגונים חוץ פרלמנטרים חייבים להיכנס לוואקום הזה והיום באמצעות רשתות חברתיות ניתן לעשות זאת".

המשך דבריה התמקדו ברעיון הריבונות, אשר נכנס לשיח באופן בולט בשנה האחרונה: "הישג הימין בשנה האחרונה, שהוא פנימי כרגע, הוא הישג השיח על הריבונות", אמרה שקד. "עד לפני שנה לא הרבו לדבר על ריבונות, ואנחנו הפכנו את הטרמינולוגיה מ"נסיגות" ל"ריבונות". היום, הרעיון לפחות נמצא על השולחן גם אם הוא מותקף, ואף אחד כמעט לא מדבר על נסיגות".

עוד הוסיפה ואמרה "חברים שלי מהמרכז פתאום לא נראה להם דבר כזה מופרך לספח את גוש עציון. ואם אתם שואלים אותי מה צריך לעשות בעקבות החטיפה הזו? צריך לספח את גוש עציון, אם החמאס יבין שהוא חוטף ילדים בגוש עציון אנחנו נספח את גוש עציון, הוא לא יחטוף אח"כ במקומות אחרים".

לאחר מכן דיברה שקד על היחסים והבטחות הביטחון של אמריקה לישראל, ואמרה :" פעם הבאה כשקרי אומר לנו לסמוך על אמצעי הביטחון האמריקאים ולוותר על בקעת הירדן מדינת ישראל, מעצבי דעת קהל ופוליטיקאים צריכים להזכיר לו מה שקרה בעיראק . ש- 5000 טרוריסטים חמושים עשו "פוף" לצבא העיראקי. הם נכנסו כבשו הצבא העיראקי קרס וכשהעיראקים ביקשו מטוסים אובמה אמר להם לא. זה מראה איך מדינה יכולה לסמוך אך ורק על עצמה".

לסיכום אמרה שקד: "אם אנחנו נציגי הציבור ומעצבי דעת הקהל נהיה נחושים ונאמין במה שאנחנו עושים, ונאמין שאנחנו יכולים לשנות. בשנות ה 80 רעיון המדינה הפלשתינית לא היה קיים וישבו בכלא אם דיברו עם ערפאת. התחלנו במפנה בנושא הריבונות ואסור לנו להניח לו".