ליברמן במערת המכפלה: המחנה הלאומי האמיתי נמצא כאן

שר החוץ, אביגדור ליברמן, ביקר היום בחברון במסגרת קמפיין הבחירות של מפלגתו והצהיר: "המחנה הלאומי האמיתי נמצא כאן"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/03/15 14:50 כד באדר התשעה

ליברמן במערת המכפלה: המחנה הלאומי האמיתי נמצא כאן
Shutterstock, צילום: Shutterstock

שר החוץ, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ערך היום (ראשון) סיור בחירות בחברון והגיע גם למערת המכפלה. ליברמן שבר ימינה באופן בולט בחודש האחרון והוא מקפיד להעביר מסרים ימניים כשהביקור בחברון הוא חלק מאסטרטגיה זו.

"אנחנו באים למערת המכפלה כמיטב המסורת. הגעתי לכאן בבחירות 1996, וכאן התבשרנו על הניצחון (ליברמן אז היה מראשי מטה נתניהו בליכוד). הייתי כאן גם ב-2013, זאת מסורת וזה תמיד עוזר. המחנה הלאומי האמיתי נמצא כאן, במקומות אחרים הכל דיבורים. הימין האמיתי שיש לו דרך, יש לו נחישות ויודע מה הוא רוצה הוא כאן", אמר ליברמן.

ליברמן תקף את מדיניותו של נתניהו ואמר "אנחנו לא מסרנו את חברון", כשהוא רומז לכך שנתניהו כראש הממשלה חתם על הסכם חברון ב-1997. "תמיד הצבעתי נגד שחרורו מחבלים, דרשנו לחסל את חמאס והצבענו נגד ההתנתקות. כדאי מאוד שגם אחרים יתחייבו על אותם עקרונות כמו עונש מוות למחבלים, ולעמוד על האינטרסים שלנו כדי שלא תהיה התנתקות ב' ו-ג'".

למרות הסקרים שמנבאים ירידה דרמטית בכוחה של 'ישראל ביתינו' ומעניקים לה כ-5 מנדטים בלבד, ליברמן ממשיך להביע ביטחון בכוחו ואומר שימליץ לראשות הממשלה על מי שיתחייב לחוקים שהוא מעוניין להעביר: "אנחנו נגיע למספר דו ספרתי (של מנדטים). אני רואה את עצמי כשר הביטחון בממשלה הבאה".

ליברמן סירב להתחייב על המועמד עליו ימליץ לנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה: "מעולם לא התחייבנו פרסונלית לאיש. אנחנו הפכנו את נתניהו לראש ממשלה. אנחנו רוצים לוודא שהממשלה הבאה הולכת לחיסול חמאס ולא להתנתקות ב'. אני אמליץ לנשיא קודם כל על עצמי, אחר כך אנחנו נמליץ על מי שיתחייב לחוקים שאנחנו רוצים להעביר", אמר ליברמן בחברון.

גם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ביקר בשבוע שעבר בחברון ובמערת המכפלה כחלק מסיורי הבחירות במסגרת הקמפיין. כזכור, ביקורו של נתניהו בעיר האבות בוטל כשהסיבה לטענת הליכוד הייתה בעיות לו"ז.