ליאורה מינקה: "צריך להילחם בהכחשה, בתמימות ואפילו בהיתממות"

יו"ר תנועת אמונה אומרת כי הציבור הדתי לאומי לא נקי מהטרדות מיניות. "כולנו חייבים לפקוח עיניים ולהתפכח: יש אצלנו פוגעים ולצערנו יש אצלנו מטרידים"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 01/12/16 16:30 א בכסלו התשעז

ליאורה מינקה: "צריך להילחם בהכחשה, בתמימות ואפילו בהיתממות"
דוברות, צילום: דוברות

"רצף שמועות ואירועים, המקושרים לדמויות המזוהות עם הציונות הדתית, בעניין פגיעות בנשים והטרדות מיניות - הוא מעורר מחשבות ותהיות, מביך ומטריד" כתבה לפני זמן קצר יו"ר תנועת אמונה ליאורה מינקה בעמוד הפייסבוק שלה.

"אנחנו לא חסינים, המערכת שלנו לא חסינה ומעולם לא הייתה חסינה. מה שקורה בכל מגזר אחר בארץ - קורה וקרה גם אצלנו. אי אפשר ואסור להתעלם, צריך להילחם בהכחשה, בתמימות ואפילו בהיתממות של רבים מדי אצלנו, שעדיין חושבים ש'אצלנו זה לא קורה' או ש'זה לא יכול להיות'" הדגישה מינקה.

"כולנו חייבים לפקוח עיניים ולהתפכח: יש אצלנו פוגעים ולצערנו יש אצלנו מטרידים, ולצערנו הרב יש נפגעות. צריך לפתוח את הנושא ולדבר עליו, ובעיקר צריך לחנך ולפעול כדי לשנות את הגישה. זהו גם הזמן להוספת דיבר אחד עשר, שלאורו חייבים ללכת מכאן ואילך, בלי לסטות מילימטר: 'לא תטריד!!' אנחנו נמשיך לפעול באחריות. לא לטיוח. לא למשפטי שדה. כן לחינוך ולהיות כתובת מקצועית רצינית. והיה מחנינו קדוש".

הבוקר התפרסם כי ח"כ המכהן בכנסת הנוכחית בסיעת "הבית היהודי" פגע מינית בנשים. הרשתות החברתיות סערו הבוקר בקריאה לנשים שהוטרדו מינית לצאת ולהתלונן נגדו, על מנת למנוע פגיעות עתידיות. עד כה לא הגישה אף אישה תלונה במשטרה בנושא אך ככל הנראה קיימות נפגעות ששתיקתן נובעת מחשש לשלם את מחירי החשיפה הכרוכה בהגשת תלונה.