ליאון: ירושלים מאוחדת? צריך לבנות ההתיישבות היהודית בכל הבירה

בסיור שקיים בשכונת נוף ציון ובישיבת "בית אורות", אמר משה ליאון, המתמודד לראשות העיר ירושלים, כי "יש לדאוג לבנייה וטיפוח ההתיישבות היהודית - ממזרח למערב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/13 20:00 יט בתשרי התשעד

ליאון: ירושלים מאוחדת? צריך לבנות ההתיישבות היהודית בכל הבירה

משה ליאון, המועמד לראשות העיר ירושלים, הגיע היום (ב') למפגש עם תושבים בשכונת נוף ציון, הממוקמת בסמוך לג'בל מוכבר ובהמשך ביקר גם בישיבת ההסדר בית אורות על רכס הר הזיתים.

המפגש בנוף ציון התקיים בסוכתו של אחד מתושבי השכונה ובהשתתפות הרב שמואל מורנו, ראש ישיבת "דרך עמי" השוכנת במקום ואשר קרויה על שמו של אחיו סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, קב"ט השכונה ותושבים רבים.

התושבים שיתפו את ליאון לגבי הצרכים הבסיסיים להם זקוקים ב"נוף ציון" כגון תחבורה או גני ילדים אשר לא טופלו בשנים האחרונות. ליאון אף סייר בשכונה וראה את התחלת הבנייה של שלב ג' הצפוי להיבנות בקרוב במקום. בהמשך היום, הגיע ליאון לישיבת ההסדר בית אורות ברכס הר הזיתים שם התקיים ההפנינג המסורתי לרגל חול המועד סוכות בסימן חיזוקה של ירושלים המאוחדת ובהשתתפות אלפי מבקרים.

במקום, ליאון התקבל בברכה על ידי ראש הישיבה הרב דני איזק ומנהל הישיבה אליסף וורמן ויחד סיירו איתו במתחם הישיבה, ובשכונת המגורים הממוקמת בסמוך לו.

"הצהרות על אחדות ירושלים אינן מספיקות. כדי לשמור על ירושלים מאוחדת, צריך לבנות ולטפח את ההתיישבות היהודית בכל חלקיה, ובמיוחד במקומות הזקוקים לכך, להעניק שירותים ראויים של ביטחון, תחבורה וחינוך“, אמר ליאון, ”כבר כיו"ר הרשות לפיתוח ירושלים, דאגתי לפיתוח תשתיות באזור. ב"ה כראש עיר אמשיך בדרך זו ואדאג לבנייה לטיפוח ההתיישבות היהודית ממזרח למערב. רכס הר הזיתים מהווה את בלב ליבה של ירושלים וצריך לעשות הכל על מנת להגדיל ולחזק את המקום".

ליאון ציין כי חיזוק וביסוס מעמד ההתיישבות והבנייה בפועל הוא אצלו דבר טבעי הנובע מחיבור עמוק לערכי הציונות והעשייה ולא מתוך קריצה לציבור זה או אחר. "את המטען הזה אני מעוניין להביא לידי ביטוי בתפקידי כראש עיר ב"ה", אמר ליאון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן