לחץ על חברי הגוף הבוחר: קבלו ברכה מהרב קנייבסקי והסירו תמיכתכם ברב שטרן

ל´כיפה´ נודע כי לפחות שלושה מחברי הגוף הבוחר מטעם הבית היהודי קיבלו פניה מצד גורמים חרדיים שהציעו להם פגישה וברכה מהרב קנייבסקי בתמורה להעברת תמיכתם מהרב אריה שטרן לרב משה חיים לאו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/10/14 12:39 כו בתשרי התשעה

לחץ על חברי הגוף הבוחר: קבלו ברכה מהרב קנייבסקי והסירו תמיכתכם ברב שטרן
GFDL, אריאל הורוביץ, צילום: GFDL, אריאל הורוביץ

שוחד רבני? ל'כיפה' נודע כי בימים האחרונים מקבלים חברי הגוף הבוחר רב ראשי לירושלים מטעם הבית היהודי פניות מכיוון גורמים חרדיים שונים המבטיחים להם פגישה וברכה מאת אחד ממנהיגי הציבור החרדי, הרב חיים קנייבסקי, בתמורה לתמיכתם במועמד החרדי הרב משה חיים לאו. על פי הדיווחים, הגורמים מפצירים בחברי הגוף הבוחר לפגוש את הרב קנייבסקי על מנת שישכנעם לתמוך ברב לאו על פני הרב שטרן.

הפניות נעשו כפי הידוע לפחות לשלושה מחברי הגוף הבוחר מטעם הבית היהודי, אך לא ניתן לפרסם את שמותיהם. לא ברור כרגע מטעם מי מגיעה ההצעה אך מדובר בהחלט במעשה שספק אם הוא חוקי, ובוודאי שאינו אתי. עם זאת, ייתכן כי מדובר בניסיונות נואשים מטעם אותם גורמים חרדיים והם אינם מגיעים ממקור רשמי כלל.

אתמול (א') הצהיר הרב שלמה אבינר על תמיכתו ברב אריה שטרן וברב שלמה עמאר לבחירות בירושלים. לטענתו הם הנציגים המוסכמים על הציונות הדתית ושיש להתייצב מאחוריהם. מנגד, נשמעים בימים האחרונים דיווחים על כך שגורמים בכירים בציונות הדתית מקדמים את מועמדותו של הרב משה חיים לאו לתפקיד בניגוד להסכמה החד משמעית בעבר מצד הציונות הדתית באשר למועמדותו של הרב אריה שטרן לתפקיד רב העיר האשכנזי לירושלים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן