לחניכי "בני עקיבא" בדרום נמאס מירי הטילים

חניכי מחוז הדרום החליטו לקיים מחאה בכלל הסניפים ביישובי הדרום, נוכח התחדשות ירי הטילים מעזה. "חצי מדינה תחת טילים והמדינה ממשיכה כרגיל", טוענים החניכים

חדשות כיפה אורי פולק 30/10/11 10:25 ב בחשון התשעב

לחניכי "בני עקיבא" בדרום נמאס מירי הטילים
דובר צהל, צילום: דובר צהל

חניכי מחוז הדרום של תנועת "בני עקיבא" החליטו לקיים היום (א') מחאה בכלל הסניפים בדרום, זאת בתגובה להתחדשות ירי הרקטות על יישובי הדרום, שהכניס כחצי מדינה תחת איום הטילים והמקלטים.

במסגרת המחאה, שתחל היום בשעות הצהריים, יתכנסו כלל החניכים ביישובי הדרום למקלטים, לפעילות חינוכית שבמרכזה מחאה על מדיניות הממשלה, אשר לטענתם אינה עושה מספיק כדי להגן על תושבי הדרום המפוחדים.

מוישי קירשנר, רכז מחוז הדרום ב"בני עקיבא", אמר בשיחה עם כיפה כי מה המחאה עלתה מהשטח, נוכח המציאות הקשה איתה נאלצים להתמודד החניכים ביישובי הדרום. "אנחנו מפעילים עשרות סניפים תחת אש, בבאר שבע, אשקלון, קריית גת, קריית מלאכי, גדרה, גן יבנה. כולם תחת אש. ילדים לא לומדים בבתי הספר בכל האזורים. תהינו על המציאות ההזויה הזו, איך חצי מדינה תחת איום של טילים. אנשים לא ישנים בלילה וחיים בפחד עם הילדים - ואף אחד לא אומר על זה שום דבר. ממשיכים כרגיל", אומר קירשנר.

"החלטנו שאנחנו לא יכולים ככה. הנוער אומר - מספיק כבר", אומר קירשנר. הוא מצין כי היום בצהריים עשרות סניפים יכנסו למקלטים כאמירה עקרונית ובטיחותית. "בכל אזור שאין בו לימודים היום ייכנסו למקלטים לקול תפילה וצעקה ושיעורי תורה כדי להאיר את המצב הזה. מספיק כבר, אנחנו רק רוצים לחיות נורמלי", הוא אומר.

קירשנר מוסיף כי "לא הגיוני שחצי מדינה תחת אש. כשיצאנו מגוש קטיף הזהרנו שזו תהיה המציאות - ואמרו לנו שאם זה יקרה זה ייעצר מייד. זה קורה בפעם השנייה והשלישית - ומדינת ישראל ממשיכה כרגיל ואומרים לנו לחיות תחת השגרה הזו. אי אפשר ככה וחייבים לעשות משהו, זו התחושה שלנו".

רכז מחוז הדרום ב"בני עקיבא" מציין כי מדובר ביוזמה שעלתה מהשטח, על ידי החניכים, עוד אתמול - עם התחדשות הטילים. "סיירתי במספר סניפים בדרום והחלטנו ביחד עם המדריכים והחניכים לעשות מעשה. הצורך עלה מלמטה, מהחופש שנכפה על מוסדות הלימודים שלא פועלים היום ומהאקוטיות של המצב הזה", הוא מציין.

קירשנר אומר שמדריכי וחניכי תנועת "בני עקיבא" קוראים " לשינוי המצב באופן מיידי, המצב בלתי נסבל ורוצים שיקרה משהו. אנחנו מוכנים לקחת חלק ולהתמודד עם כל החלטה של הממשלה - ובלבד שמשהו ייעשה נוכח המציאות הזו".