לזכר שלשות הנערים: מעיין חדש בשומרון נחנך ביום העצמאות

במעמד טקס חניכת המעיין, שהוקם ע"י דודו של אייל יפרח הי"ד ברחלים, אמרה אמו: "הלב שלי התכסה בנחמה". במקביל, פקדו אלפי מבקרים את בסיס החטיבה המרחבית שומרון

חדשות כיפה 02/05/17 21:58 ו באייר התשעז

לזכר שלשות הנערים: מעיין חדש בשומרון נחנך ביום העצמאות
רועי חדי, צילום: רועי חדי

אלפי אנשים חגגו היום (שלישי) את יום העצמאות באתרים שונים ברחבי השומרון. רבים ביקרו בחטיבה המרחבית וחלקם חנכו מעיין מיוחד ברחלים שהוקם לזכר שלושת הנערים החטופים.

יותר מ-15,000 בני אדם הגיעו היום לחטמ"ר שומרון, התוודעו לכלי הנשק וכלי הרכב הצה"ליים, טיפסו על קיר טיפוס, עלו על אומגה, קפצו בנג'י, נהנו ממסלול קרטינג ועוד.

 

(צילום: רועי חדי)

 

במקביל, במעמד מאות אנשים נחנך היום 'מעיין אייל', שהוקם ברחלים לזכר שלושת החטופים אייל יפרח נפתלי פרנקל וגלעד שאהר. מי שיזם את הקמת המעיין הוא ישי, דודו של אייל יפרח, המתגורר ברחלים. לדבריו, אייל "היה אחיין אהוב. הרגשתי שאני חייב לעשות משהו כדי להנציח את זכרו ואת זכר שני הנערים שהיו איתו וקיפחו את חייהם". יש לציין כי בהקמת המעיין סייעו המועצה האזורית שומרון, הישוב רחלים, אמנה, חברת עייש וחברת הר כביר. המעיין הוא מלאכותי הצופה אל עבר הרי השומרון הירוקים ובנוי בצורת אייל, כשסביבו ציליה, מדשאה ושולחנות פיקניק לטובת המטיילים.

איריס, אמו של אייל יפרח הי"ד, נשאה דברים בטקס חנוכת המעיין ואמרה: "הבוקר מוקדם ניסיתי לאסוף את עצמי מיום הזכרון מהגעגוע מהכאב האינסופי, שלעיתים מאיים להטביע אבל כשהגענו הנה לישוב הבוקר ובכניסה ראיתי את המילים 'מעיין אייל', הלב שלי התכסה בנחמה. ירדתי למקום היפה והקסום הזה ואני רואה את כל הילדים ואני כל כך מתרגשת אני פשוט רואה את אייל רץ בין הדוכנים, קופץ למים, אייל חי ונושם וצועד במקום היפה הזה. על זה אני רוצה לומר לכם תודה. שאתם עוזרים לנו לבחור בחיים כי בלעדיכם אני לא יודעת אם היינו מצליחים להמשיך בשמחה בעוז להמשיך את הדרך של אייל. יש לנו עוד תפקיד לעשות בעולם הזה. אנחנו כאן נמשיך בעוז ובעזרת ה' ננצח".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמרכי "יום העצמאות בו אנחנו חוגגים את תחייתו של העם היהודי בארצו אין מתאים ממנו להקמת יתד נוספת בשומרון - חבל הארץ שהוא ערש ההיסטוריה של העם היהודי ואין מרגש ממנו לראות אלפי בני אדם נוהרים אל השומרון מכל רחבי הארץ ונהנים מכל הטוב שיש לשומרון להציע".