לומדים ומחוקקים: הח"כים הקימו בית מדרש בכנסת

מדי שבוע ילמד אחד מחברי הכנסת סוגיה תלמודית ויעסוק בה יחד עם חבריו למליאה. מאחורי היוזמה עומדים הרב פירון וחברי הכנסת קלדרון, שטבון ושטרן. האם החרדים יצטרפו?

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/02/13 07:49 ז באדר התשעג

לומדים ומחוקקים: הח"כים הקימו בית מדרש בכנסת
בית השלום, ויקיפדיה העבירת, צילום: בית השלום, ויקיפדיה העבירת

בית מדרש חדש יוקם כחלק מפעילות משכן הכנסת, ביוזמת חברי הכנסת החדשים שאך הושבעו בשבוע שעבר: מאחורי היוזמה עומדים הרב ח“כ שי פירון וח“כ רות קלדרון ממפלגת ”יש עתיד“, יחד עם ח“כ אלעזר שטרן מ“התנועה“ וח“כ יוני שטבון ממפלגת ”הבית היהודי“.

במסגרת היוזמה החדשה יעסוק בית המדרש בסוגיות תלמודיות ויאפשר לח“כים לשאוף מעט אוויר פסגות, בין דיוני הועדות השונות ולפני הנאומים הארוכים במליאת הכנסת. המפלגות החרדיות, דרך אגב, טרם החליטו אם להצטרף ליוזמה החדשה. יוזמי בית המדרש אמרו כי בכוונתם ללמוד אחת לשבוע, טרם דיוני המליאה, ”כדי שהמחלוקות שלנו יהיו לשם שמיים“. מדי שבוע יעביר ח“כ תורן סוגיה תלמודית אותה הוא מבקש ללבן יחד עם חבריו לבית המחוקקים.

”בבית הזה, באופן טבעי, יש פתיחות אחרת ושיח דיאלוגי עמוק על הצד הפנימי של הנושאים ולא רק על ויכוחים חיצוניים. היינו רוצים שיהיה בכנסת פחות פופוליזם ויותר דיוני עומק“, אמר היום הרב פירון בהתייחס ליוזמה החדשה, בראיון לרדיו ”גלי ישראל“.