לוחצים על בנט: רבנים בכירים חתמו על מודעת תמיכה ברב אריאל

רבנים בכירים בציונות הדתית חתמו על מודעות תמיכה ב"דיל" של הרב חיים דרוקמן, כדי להגביר את הלחץ על יו"ר "הבית היהודי", השר נפתלי בנט, במטרה להביא לאישור ההסכם. במפלגה מטילים ספק בהיתכנות המהלך

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/05/13 21:15 ט בסיון התשעג

לוחצים על בנט: רבנים בכירים חתמו על מודעת תמיכה ברב אריאל
?, צילום: ?

נמשך הלחץ על יו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט: שורה של רבנים בכירים חתמו על מודעות שפורסמו בסוף השבוע האחרון בעיתונים ובעלוני השבת, בתמיכה במועמדותו של הרב יעקב אריאל וב“דיל“ שיזם הרב חיים דרוקמן.

במודעות נכתב כי הרבנים ”מחזקים את בנט אשר פועל מאז ומתמיד גם בנושא הרבנות הראשית לאחדות המחנה הלאומי ואיתו כל חברי הסיעה וכל מי שסייע לקידום והצגת מועמדותו של הרב יעקב אריאל לרב הראשי לישראל, אשר ראוי בעת הזאת להרים את כבוד הרבנות הראשית“. הרבנים ציינו כי יש ”לשלב ידיים במהלך החשוב ברגע היסטורי זה, לאחדות כל עם ישראל, לאחוות אחים, לכבודה של תורה ולתפארת הרבנות הראשית לישראל“.

חתם בעצמו על מודעת התמיכה ב"דיל" שהציג, הרב דרוקמן (צילום: Shuki-cc-by-sa)

על המודעה חתמו בין היתר גם הרב שלמה אבינר, הרב יצחק לוי, הרב איתן אייזמן, הרב נריה גוטל, הרב יהודה עמיחי, הרב דוד פנדל, הרב יגאל קמינצקי, הרב צפניה דרורי, הרב אביחי רונצקי, הרב אמנון שוגרמן, הרב צפניה דרורי, הרב אלישע וישליצקי, הרב יהושע שפירא והרב אליקים לבנון.

מטרת המודעה, אפוא, היא להגביר את הלחץ על בנט כדי שימשיך ויקדם את ה“דיל“ שיזם הרב חיים דרוקמן, שבעצמו חתום על המודעה, כדי להביא לקידום מינויו של הרב אריאל לתפקיד הרב הראשי לישראל.

ההיתכנות הפוליטית של המהלך עדיין מוטלת בספק, שכן ”יש עתיד“ טרם הביעה תמיכתה ב“דיל“ של הרב דרוקמן ואף התבטאה בעבר נגדו. גם בבית היהודי הטילו ספק בהצלחת ה“דיל“ ואמרו כי ”אפשר לספור על יד אחת את האנשים שבאמת מאמינים בסיכויים להצלחת המהלך הזה“. גורמים במפלגה ציינו כי בבית היהודי ”משחקים את המשחק“ כדי שלא ליצור מחלוקת בין הרבנים או ”לבייש את הרב חיים דרוקמן, הכל כדי שנוכל לבוא ולהגיד לו שניסינו הכל ולא הצלחנו. כך כולם יהיו מרוצים“.