לוד: גן מעורב יעבור לידי הגרעין התורני

גן הילדים "ארז" בו למדו יהודים וערבים – ייסגר ויפתח בשנה הבאה כגן ילדים דתי המיועד לבני הגרעין התורני המקומי

חדשות כיפה אורי פולק 12/06/11 09:40 י בסיון התשעא

לוד: גן מעורב יעבור לידי הגרעין התורני
ella novak-cc-by, צילום: ella novak-cc-by

גן ילדים יהודי-ערבי בלוד, יהפוך בשנת הלימודים הבאה לגן ילדים דתי המיועד ליהודים. גן הילדים המעורב "ארז" הפועל בשכונת נווה זית שבעיר, יעבור לשימושו של הגרעין התורני בלוד.

הורי הילדים בגן הביעו מורת רוח מהחלטת העירייה, שמשמעותה סגירת המסגרת החינוכית לכ-20 ילדים ערבים ויהודים בגילאי שלוש עד שש. אחד ההורים סיפר כי הגן אמנם היה ממלכתי, אך לא קיבל עזרה מהעירייה. "מיוזמתנו, אנחנו ההורים, צבענו אותו, כשהמזגן התקלקל בגן, הבאנו טכנאי ותיקנו על חשבוננו. הם הולכים להרוס את הדו קיום, דבר שצריך ללמד אותו בכל מקום. מדובר בגן היחיד בלוד שמחנך על ערכי הדו קיום. עם כל הכבוד לגרעין התורני, ברוכים, שיבואו אבל לא על חשבון הילדים שלנו", סיפר.

ההורים מציינים כי סגירת הגן בהתראה קצרה איננה מאפשרת להם רישום מסודר של ילדיהם לגנים חלופיים, שכן מועד הרישום כבר הסתיים. בקרב ההורים טוענים כי "לא נרשה לדבר כזה לקרות. לא ניתן לילדים להיכנס לגן ב־1 בספטמבר. הביאו ללוד דתיים רבים, ולא יודעים איפה לשים את הילדים שלהם. אנחנו מרוצים וחיים בדו קיום בלוד, ואף פעם לא חיינו באפליה כזו".

מעיריית לוד נמסר בתגובה כי "מדובר בגן ממלכתי מעורב שבו למדו בשנה שעברה 22 ילדים בלבד (הרבה פחות מהתקן). בשל הרישום הדל, הוסב הגן לממלכתי דתי בפיקוח משרד החינוך, בין היתר כדי להתאים לצרכי האוכלוסייה הדתית ההולכת וגדלה המתגוררת בשכונה. לכל הילדים שלמדו בגן אשתקד ניתן מענה בגנים הסמוכים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן