"להפסיק ההפרעות הפוליטיות לבניית הכיתות ביו"ש"

ועדת החינוך התכנסה לדיון מיוחד לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה ולאור מצבם של מוסדות החינוך ביהודה ושומרון. מסיקה: "ילדי השומרון זכאים לחינוך – ככל תלמידי ישראל"

חדשות כיפה אורי פולק 14/06/11 10:37 יב בסיון התשעא

"להפסיק ההפרעות הפוליטיות לבניית הכיתות ביו"ש"
ajari-cc-by, צילום: ajari-cc-by

ועדת החינוך של הכנסת קיימה אתמול (ב') ישיבה מיוחדת בנושא ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים הבאה ביהודה ושומרון. הועדה התכנסה לבקשתו של ח"כ אורי אריאל והוזמנו אליה גם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית מטה בנימין אבי רואה, יועץ ראש הממשלה להתיישבות גבי קדוש, יועץ שר הבטחון להתיישבות איתן ברושי, נציגי משרד החינוך והמנהל האזרחי.

ח"כ אריאל ציין בפתח הדיון כי "עצם המצב בו אנו צריכים לקיים את הדיון הזה הוא בלתי נסבל. קצה הילודה והריבוי ביו"ש הוא גדול מאוד, ברוך ה', ולא יתכן שכל פעם נצטרף להתחנן ולהלחם על כל כיתה. יש להפסיק את ההפרעות הפוליטיות לבניית הכיתות ולהיערך כראוי למספרים הגדולים של הילדים".

משתתפי הדיון הלינו על התנאים המצומצמים בהם פועלים מוסדות החינוך ביהודה ושומרון, כשח"כ יעקב כץ (כצל'ה) תקף את שר הביטחון, אהוד ברק, וטען כי הוא "מתנכל לבניית מוסדות חינוך ביהודה ושומרון".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, ציין כי כתוצאה מהזמן הרב שחלף במאבק למען הקמת כיתות החינוך ביהודה ושומרון וכתוצאה מעצירת הבניה בתקופת הקפאת הבניה, "נוצרו מקרים רבים מאוד של מבנים בבתי ספר, כיתות וגני ילדים שעד שהצליחו לסיים את המכשלות הפוליטיות של שר הבטחון כלפיהם, כבר נגמרה ההקצאה הכספית. כל זה גורם לצורך חוזר של בניית עוד כיתות יבילות וגני ילדים בקראוונים ולעלות כפולה לרשויות - בנוסף לאי העמדת כיתות בנויות כראוי", ציין מסיקה.

מסיקה הציע כי "יש לרכז מאמץ ולפתור את הנושא הזה באופן מיידי. נעמוד על כך שילדי ישראל החיים ולומדים ביהודה ושומרון יזכו לתנאי לימוד טובים כמו בכל מקום במדינה". דבריו של ראש המועצה בשומרון זכו לחיזוק מצידה של יו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע, אורית סטרוק, אשר הביאה נתונים המצביעים על כך שבעיית מחסור המבנים קיימת גם באשר לגני ילדים בחברון - והדברים הובאו לתשומת לבה של הועדה.