"לגרש מישראל כתב CNN שטען שהמשטרה הרגה פלסטינים בטבח בית הכנסת"

יוסי דגן קורא לשלול תעודת העיתונאי של כתב CNN ולגרשו מישראל לאחר שדיווח על הרג פלסטינים בידי המשטרה בטבח בבית הכנסת בירושלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/11/14 18:09 כה בחשון התשעה

"לגרש מישראל כתב CNN שטען שהמשטרה הרגה פלסטינים בטבח בית הכנסת"
מאיר ברכיה, צילום: מאיר ברכיה

ראש מערך ההסברה של המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה הבוקר בתלונה חריפה למנהל לשכת העיתונות הממשלתית ניצן חן וביקש לשלול את תעודת העיתונאי של כתב רשת החדשות האמריקאית CNN בן וודמן לאחר שדיווח הבוקר על הרג של שני פלסטינים בידי משטרת ישראל. על פי הדיווח הראשוני שדיווח כתב ה-CNN משטרת ישראל ירתה בשני אזרחים פלסטינים למוות.

בתגובה לפנייתו של דגן, הודיע חן לדגן כי מדובר באירוע חמור המנוגד לכללי אתיקה אוניברסליים. "אני אערוך בירור מול ראשי כלי התקשורת ויוסקו מסקנות בהתאם".

לדברי דגן צריך לעשות סוף לסיקור האנטישמי בסגנון ה'דר שטירמר' של כתבים זרים בישראל. "אין שום מציאות בעולם שבה כתבים יוכלו לדווח על משהו דומה בארצות במקרה של מתקפת טרור והכלל הזה צריך להיות תקף גם הזרים בישראל. יש רעים ויש טובים, יש רוצחים ויש נרצחים".

דגן טוען כי הזירה התקשורתית הפכה בשנים האחרונות לזירה לא פחות חשובה מהשדה המלחמתי ומדינת ישראל צריכה לנקוט בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת לדרוש את הכיסוי התקשורתית המינימאלי. סיקור תקשורתי כזה נותן לגיטימציה לרצח הבא. מי שמפסיד בתקשורת מפסיד בסוף גם במלחמה".

"התנסחות המוזרה הזו של CNN היא המשך ישיר לשורה של דיווחים אחרים בהקשר של הסכסוך הישראלי-פלסטיני שהופיעו לאחרונה. כך לדוגמא נפתח הדיווח על פיגוע הדריסה ברכבת הקלה בירושלים לפני כחודש בסוכנות הידיעות AP "משטרת ישראל ירתה באדם במזרח ירושלים", סיכם דגן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן